HTC Desire Bruin Review

mcmd 20 december 2010, 2.096 views

HTC Desire Bruin

Pluspunten

• Absoluut positief is de slimme integratie van Internet, camera, GPS en het kompas.

Minpunten

• Het is een computer met een kleine accu. Deze zal dus vaak bijgevuld moeten worden. Ook kan het apparaat na verloop van tijd wat trager worden. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de apps die je gebruikt. Het is niet makkelijk om de vinger op de zere plek te leggen en dat los ik dan op door te rebooten.

De HTC Desire was mijn eerste smartphone. En het zal zeker niet de laatste zijn. Het was indertijd een betaalbare high end apparaat, inmiddels door diverse andere modellen alweer ingehaald.
Desondanks werkt het heel prettig. Ik vind het zelf bizonder dat een dergelijk apparaat diverse functies op een mooie manier kan integreren. Dus bv Internet met GPS (routes met gelijktijdig de bijhorende satelliet beelden), GPS met camera en Internet (kijken naar je omgeving met layar om bv de gegevens van te koop staande huizen in de nabije omgeving te kunnen zien); camera met kompas (Google Sky, richt je telefoon naar de hemel en je ziet de bijhorende sterrenhemel, zelfs als het bewolkt is).

Een smarthphone wordt nog leuker met de apps. Deze kunnen voor weinig of geen geld van het Internet worden gehaald. Deze heb je echt in alle soorten en maten, soms heel verrassend. Een aantal die ik gebruik:
  • NOS Teleteks: onmisbaar voor het laatste nieuws.
  • NU.nl: meer populaire benadering voor het nieuws, maar ach, af en toe heb je tijd over.
  • Buienradar
  • Weather Pro voor uitgebreide weer informatie.
  • NS Reisplanner, handig als je gebruik moet maken van de NS
  • Folder Organizer: om je apps op een handige wijze te kunnen organiseren.
  • Setting Profiles: een van de eerste apps die ik had. Heel handig om automatisch diverse instellingen te kunnen regelen. Zo wordt bij mij automatisch WiFi aangezet als ik thuis kom, en ook weer uitgezet als ik wegga. Ook word ik in de trein 'wakker gemaakt' als ik al bijna bij mijn station ben aangeland.
  • Goedkoop tanken
  • Kenteken opzoeken
  • SwiftKey. De een wil het absoluut niet, maar ik vind het wel handig: een intelligente manier om tekst in te voeren. SwiftKey denkt met je mee!
  • Nog vele anderen.

Heb jij ook een HTC Desire Bruin?

Jammer dat je sommige "running apps", zoals Aandelen, niet gewoon definitief van deze phone kunt verwijderen....
je zou gebruik kunnen maken van een app killer, dan sluit je de applicaties eerder wat een Android toestel zelf pas na langere tijd doet.
Door taskkillers slaat Android juist op hol..
Mooie review van een geweldige telefoon!