Specificaties 1TB 3.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

LaCie Hard disk Design by Neil Poulton 1TB Zwart Review

Abydox 7 december 2010, laatste update op 7 december 2010, 531 views

LaCie Hard disk Design by Neil Poulton 1TB Zwart

Pluspunten

• Mooi design
  • Weinig geluid
  • Led verlichting is niet storend

Minpunten

• Schakelijk niet automatisch uit als je Mac/PC uitgaat
  • Korte USB Kabel

Mobiliteit Score: 4
Design:
Over het design valt te discussieren maar ik vind de schijf er mooi. Ik heb zelf 3 van deze schijven aan mijn Mac Mini hangen. In het donker verschijnt er een mooie blauwe gloed, ze staan in de buurt van mijn TV en ik vind het licht niet storend. Daarnaast zijn de schijven redelijk stil. Alleen bij het opstarten of het uit slaapstand halen van mijn Mac maken ze herrie.

Gebruiksgemak:
Gemakkelijk aan te sluiten met de niet al te lange kabel (30cm) is voor mij genoeg. De tools die Lacie zelf meelevert zijn prima, ik heb ze echter wel verwijderd van de schijf. Achterop de schijf bevindt zich een aan/uit knop. Persoonlijk heb ik liever dat ze automatisch aan- en uit gaan. Het enige waaraan ik me irriteer is het trage opstarten als ik mijn Mac uit slaapstand haal. Het duurt af en toe erg lang voordat ik de schijven weer kan gebruiken.

Prijs:
Gekocht voor 70 euro per stuk, prima prijs/kwaliteitsverhouding. Ik ben bereid iets meer te betalen voor het design. Er zijn waarschijnlijk goedkopere schijven.

Heb jij ook een LaCie Hard disk Design by Neil Poulton 1TB Zwart?