Netgear NeoTV 550 Review

slickgroup 7 december 2010, laatste update op 7 december 2010, 4.742 views

Netgear NeoTV 550

Pluspunten

• Sigma chipset, goede beeldkwaliteit, snel, intuitief, mooi, stil e.a.

Minpunten

• geen

Geluidskwaliteit Score: 5
Uitermate goede mediaspeler. De beste die ik tot nu toe gezien heb. Kan concurentie aan met de DUNE en schijnt zelfs een betere UI te hebben. De Sigma chipset zorgt voor een perfect beeld in tegenstelling tot de goedkopere Realtek chipset die je in goedkopere speleres vind. Prachtige kleuren en scherp beeld.
Geluid is echt super. Kan alles uitsturen over HDMI/SPDIF of decoderen. Zeer sterk in netwerk functionaliteit.
Snelle interface, snelle streamer, streamt zelfs hoge bluray formaten probleemloos van mijn Synology NAS.
DVD iso en Bluray iso met menu. Kan ook een externe Bluray disk aan door licentie.
Veel internet mogelijkheden waaronder Youtube (HD).
Heeft 2x USB en 1x eSata en SDHC slot. Geen ventilator dus gewoon doodstil. Je hoort helemaal niks.
Update automatisch, kan automatisch uit/standby. Update de media library automatisch vanuit het netwerk.
Ik zou er zo weer een kopen en kan hem iedereen aanraden.
Gekocht bij Misco voor 145,- all-in en op de dag van de officiele release 1 dec 2010 had ik hem in huis. Top!

lees ook:

Heb jij ook een Netgear NeoTV 550?

Hoezo zou Realtek geen goed beeld geven???? Het beeld is minstens zo goed als ps3 bluray. ook het geluid is super van Realtek, en daarom hebben ze in korte tijd een groot marktaandeel gewonnen.
Het grote marktaandeel komt door de prijs. De 1073 spelers boden functionaliteit waar je daarvoor nog rond de 70 euro meer voor betaalde wanneer je ging voor een Sigma-alternatief. Althans, de functionaliteit die mensen daadwerkelijk gebruikte. De meeste mensen doen niets met de extra functionaliteit die de NMT's te bieden hebben tov de realtek-spelers.

Kwa beeld zal het inderdaad niets schelen. De digitale content wordt immers gedecodeerd en gewoon 1 op 1 naar het scherm gestuurd. Een onzinopmerking van slickgroup dus. Het verschil wordt gemaakt op de ondersteuning van verschillende formaten en de capaciteit om met een hoge bitrate content te streamen. Een 1 op 1 weergave van een BD-rip over het netwerk streamen geeft met de Realtek-spelers nog wel eens problemen, en met de Sigma's is dat geen probleem.

Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe generatie media speler. Maar of ik deze zou nemen, weet ik nog zo net niet. Het biedt voor de prijs inderdaad een goede speler, als ik de reviews moet geloven. Maar de ondersteuning van Netgear voor hun vorige generatie mediaspeler, de EVA91xx, was om te huilen. Aangezien je daar toch redelijk wat voor betaalt, zal ik toch eerst naar een optie van een ander bedrijf kijken. Gebonden rationeel misschien, maar goed, we hebben het dan ook maar over een media speler.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 20 december 2010 19:24]

Ik had eerst een WDTV, met Sigma chip. Prima beeld. Daarna kreeg ik een AC Ryan met Realtek Chipset.
Ik wist niet hoe snel ik dat ding terug moest brengen. Wat een slechte beeldkwaliteit. Er zit echt wel een zichtbaar verschil tussen deze chipsets als je ze beiden gezien hebt. Ik heb precies dezelfde films bekeken op Sigma en Realtek, Ben blij dat ik nu weer een NEOTV met Sigma chipset heb.
Als je nog nooit fotos van een Leica camera gezien hebt denk je ook dat je Sony fototoestel mooie fotos maakt. Terwijl het toch ook allebei beelden digitaal verwerkt. Beetje dom van Rajitsu die denkt dat de verwerking 1 op 1 is. Heeft vast en zeker ook goedkope speakers in huis staan.

zie bv. http://nl.hardware.info/r...inent-em7075dts-conclusie
of: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=21501

[Reactie gewijzigd door slickgroup op 27 december 2010 02:19]

Ik heb hier een realtekRyan mini, en een sigmaWDTVLiveHub staan, het beeld is bij beide prima, dus dat de sigma significant beter beeld geeft vind ik hier zeker niet terug, is gewoon een marketing verhaal die door figuren zoals jij versterkt wordt. Of je had de realtek niet goed afgesteld staan, niet op 1080p, en dan ben je appels met rotte appels aan het vergelijken.
Ik heb er niet ook een gekocht omdat m'n vrouw gek werd van de traagheid van de bediening van m'n Xtreamer, de 550 zou sneller moeten reageren. Ook zou die Sigma chip een beter beeld geven dan de Realtek chip van de Xtreamer (op een TX-P50G20 plasma van Panasonic).

Ik moet hem nog in huis krijgen maar wordt alleen wat toch wat ongerust als ik op het netgear forum allerlei slechte ervaringen lees met 23.976fps en het verkeerd detecteren hiervan waardoor er stotterringen plaats vinden. Wat dan weer wel positief is is dat het Netgear team er bovenop zit en aan de lopende band FW updates uitbrengt.

Weet iemand hier er meer over?

Edit: Ik heb de order gecancelled. Er is me nog iets te veel gedoe met de firmware. Support van Netgear lijkt vlot maar ik wacht liever tot er geen gezeur is met ondertitels en er ook geen gestotter is met 24p en 23.976 MKVs.

[Reactie gewijzigd door immetjes op 15 februari 2011 10:45]

Heb eind vorige week bij Pixmania het ding besteld voor 99 euro. Dag erna was hij alweer 125 euro. Zaterdag geleverd maar helaas was de afstandbediening defect. Met mijn Harmony one kon ik hem evengoed bedienen. Netgear.nl heeft de klacht ontvangen en regelt dat de A.B. wordt opgehaald en vervangen. De meneer aldaar wist mij te vertellen dat de neotv uit het programma gaat en dat er gesprekken gaande zijn met WD voor een opvolger van de neotv mediaspelers. Mij ervaring tot dusver: Klein stil apparaat, snel in het netwerk en een overzichtelijke menustructuur zodat je een overzicht hebt van alle films in alle shares op je netwerk.