Specificaties Radiogestuurde muis - Bekijk alle specificaties

Logitech Wireless Trackball M570 Review

sfc1971 13 juli 2011, 1.505 views

Logitech Wireless Trackball M570

Pluspunten

• Stevig
  • Makkelijk verbinding maken.
  • Batterij indicatie.
  • Mooi (subjectief natuurlijk, maar 100x beter dan de lichte grijze kleur uit het verleden)

Minpunten

• Scroll wheel piept.
  • Relatief duur

Eindelijk dan een nieuwe trackball van Logitech.

Er zijn een aantal verschillende soorten geweest maar deze gaat gewoon lekker terug naar de oude duim bestuurde trackball en geeft er een modern tintje aan.

Zo is de vorm ronder, bijna vrouwlijke te noemen. Hij voelt lekker stevig aan en past gewoon echt in mijn hand. Mensen met grotere handen (formaatje kolenschop) zullen er misschien minder goed mee overweg kunnen. Het is een forse muis.

De M570 is draadloos en kan niet worden opgeladen. De batterij (AA) wordt geclaimed anderhalf jaar mee te gaan. Geen idee of dit waar is. Er zit een led indicator op die aangeeft of de batterij nog goed is, altijd handig.

De M570 heeft 5 koppen, links, rechts, onder het scrollwheel en twee extra die worden gebruikt onder windows voor back and forth.

De bal is nu blauw en heeft veel kleinere stippels, ziet er uit als metaal lak. Accuratie is goed maar of het beter is dan eerdere modellen kan ik niet zeggen, nooit problemen gehad met eerdere versies.

De nieuwe verbinding werkt wel veel beter. Geen knoppen meer indrukken, gewoon plugin, switch on (trackball kan uit worden gezet) en spelen maar.

Bouw kwaliteit is goed maar scroll wheel piept soms een beetje wat mijn zeer oude trackballs niet doen.

---

Toevoeging, een van mijn trackballs geeft al maanden aan dat de batterij nu toch echt bijna leeg is en of ik hem aub wil vervangen? Nee? Dan doet hij het gewoon nog steeds.

Advies, negeer rood ledje tot hij het gewoon echt niet meer doet. Bij mij nog steeds originele batterij.

Heb jij ook een Logitech Wireless Trackball M570?

Ik gebruik op dit moment m'n 2de Cordless Optical Trackman (antraciet/zwart met rode basis). Dat is de grotere trackball van Logitech met 8 programmeerbare knoppen en een grote, met ring- en middelvinger bediende kogel. En van de weinige nadelen is dat ze nog de oude (lomp grote) en soms slecht werkende draadloze ontvanger gebruiken.

Met deze nieuwe M570 gebruiken ze gelukkig de unifying-ontvanger. Wat mij betreft is dat een goede ontwikkeling aangezien steeds meer Logitech-apparaten met dit kleine wondertje werken. Wat ook gunstig is is dat ze voor de tracking nu een laserLED gebruiken. Dat komt de precisie zeker ten goede.
Hopelijk gaan ze dus binnen afzienbare tijd ook een vernieuwde uitvoering maken van de Cordless Optical Trackman, want ik wil er, mede gezien de veelzijdigheid (en de pittige aanschafprijs), nog geen afscheid van doen.