Specificaties GF GTS 450 (783MHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Point of View GeForce GTS450 1024MB GDDR5 PCI-E Review

benzine 5 december 2010, 928 views

Point of View GeForce GTS450 1024MB GDDR5 PCI-E

Pluspunten

• drivers

Minpunten

• warmte
  • geluid
  • kwaliteit

na jaren gebruik te maken van deze handige site werd het tijd dat ik ook eens een steentje bijdraagde
hierbij mijn eerste review

als vervanging voor een XFX GT8600 heb ik deze kaart aangeschaft voor een wat oudere pc die hier in huis nog goed zijn dienst doet als allrounder.

In de doos

een wat grote karton doos gevuld met schuim, handleiding, installatie cd en een verloop van
mini HDMI naar HDMI

de kaart is nog eens afzonderlijk ingepakt in een plastic zak met een schuim matje eronder.
en That's it

De videokaart

eenmaal de videokaart is uitgepakt ziet en voelt deze goedkoop aan, maar voor een pc die nog een jaartje of 2 dienst moet doen is dit voor mij best ok

de aansluitingen zijn 2x DVI en 1x mini HDMI

Installatie

en nu komt het,

eenmaal de installatie voltooid en opgestart werkt alles naar behoren (voor de eerste 5 minuten)
in een mum van tijd word de kaart zo heet en verdwijnt het beeld,
de pc draaide nog wel evenals de videokaart dus snel de pc uitschakelen.

normaal zou ik de kaart direct terug brengen,
maar om de kaart passende te krijgen in mijn systeem heb ik een hoekje van het metaal dat bevestigd word in het slot af te knippen. ( bye bye garantie)

dan heb ik de ventilator en het koelblok er maar eens afgeschroefd op zoek naar de mogelijke oorzaak en ja gevonden er zat zoveel koelpasta tussen, ik denk dat ze het hele potje erover hadden gekapt.

na de koelpasta te hebben vervangen draait de kaart nu 38 graden en full load op 75graden zonder de ventilator aan te passen.
met de ventilator van snelheid te verhogen naar 50% en 100% is dit 32graden en 64 graden.

Ventilator

wel volgens MSI afterburner draait de ventilator op 30% en full load op 50%
deze heb ik verhoogd naar 50% en 100%

Geluidsproductie

toen de kaart op 30% draaide maakte deze zo een hoge toon geluid dat ik het vergelijk met een oude
fluitketel maar dan stiller.
Dit is tevens de reden waarom ik deze op 50% heb gezet.
Hij maakt wat meer lawaai maar ik ben de fluitketel toch kwijt.

na alle aanpassingen krijgt deze videokaart een voldoende van mij.
Niet aangepast een dikke onvoldoende.

Heb jij ook een Point of View GeForce GTS450 1024MB GDDR5 PCI-E?

Hoofdletters, punten, comma's, minder de entertoets gebruiken en nog even een spellcheck erover heen. Dan wordt het al wat beter.

Overigens vermoed ik dat als de kaart zo heet wordt in je systeem dat ie ermee kapt is er wellicht wat mis met je airflow? Zelfs mijn passieve kaartje wordt niet zo heel heet.
Misschien het hele artikel lezen alvors kritiek te leveren....
Zo te horen lezen ben je vooral ongelukkig met de koeling ipv de kaart zelf.

Hoe zijn de prestaties in games, of futuremark bijvoorbeeld? Hoe is de beeldkwaliteit?
Net als hierboven al gezegd, het zou leuk zijn als je wat grafiese benches draait.
En dan vermeld icm welke hardware je de kaart gebruikt.
ja dat klopt ik ben ben ongelukkig met de koeling.
maar de kaart mag nog zo goed zijn, met een slechte koeling is deze voor mij niks waard.

als ik niet zou weten hoe de snelheid te verhogen van de ventilator, dan zitten we hier te luisteren naar een fluitketel die eieren kan bakken.
dit was mijn standpunt en waarschuwing tijden deze review
en teveel koelpasta ja dit kan inderdaad ieder merk overkomen.

nu werkt de kaart goed voor wat wij met de pc doen,
maar een betere standaard koeling die net 10 graden kouder blijft en niet fluit bij lage snelheden zouden deze kaart een goed hebben opgeleverd.