Specificaties 250GB HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD My Book Essential 250GB 250GB Review

Janusz 20 maart 2007, 774 views

WD My Book Essential 250GB 250GB

Pluspunten

• Snel
  • Mooi uiterlijk
  • Blijft koel
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Lampje blijft aan
  • Adapter nodig voor stroom (helaas niet via usb)

Mobiliteit Score: 3
Een prachtige vormgegeven harde schijf voor een zeer nette prijs. Ik zal even een kleine review typen.

De harde schijf is gemakkelijk aan te sluiten door middel van usb en wordt meteen herkend door windows xp. Even formatteren van fat32 naar ntfs en je kan met prima snelheden aan de slag. De geluidsproductie is nihil, dat wil zeggen, ik heb de schijf naast me in een kast staan en ik hoor er helemaal niets van.

Ook met de warmteproductie zit het wel goed. De behuizing is koeler dan handwarm en kan de warmte goed kwijt. Prima geregeld dus.

Het enige nadeel aan deze schijf vind ik het lampje aan de voorzijde. Dat knippert bij gebruik van de schijf. Niet ideaal wanneer je de schijf ook 's nachts gebruikt wanneer je slaapt op dezelfde kamer. Het lampje geeft een redelijke hoeveelheid licht en kan niet uitgeschakeld worden.

Dat is dan ook het enige minpunt. Een perfecte schijf voor de 99 euro die hij mij gekost heeft.

Heb jij ook een WD My Book Essential 250GB 250GB?

Volgens mij heeft elke 3.5" externe HD een adapter nodig. 2.5" HD's kunnen door een USB poort van stroom worden voorzien (geldt niet altijd voor laptops/camera's).
klopt .. kan dus niet als nadeel genoemd worden.
Jammer dat je niets genoemd hebt over de 'genieuze' gaatjes in de behuizing. Daar is echt over nagedacht. Schijnt optimaal te zijn voor de koeling.

Daarnaast gaat de HD ook automatisch uit als de PC uit gaan.