Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM Review

baxos 12 september 2006, 1.333 views

Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM

Pluspunten

• snel, scherp, lekker allround, nooit een miskoop !

Minpunten

• wellicht het gewicht en het wat vreemde geluid wat de IS maakt.

AF-snelheid Score: 5
Lens flare Score: 4
Vignettering Score: 4
Chrom. abberratie Score: 4
Vervorming Score: 4
Scherpte (stopped) Score: 4
Scherpte (open) Score: 4
Handling Score: 4
Toevallig heb ik de Canon 28-135 IS USM op een EOD 350D zitten. Ik begrijp wat mijn voorganger bedoelt met de lichte body, maar ik heb er een powergrip aan zitten. De camera is dan ook prima in balans.
Ik heb getwijfeld tussen de Sigma 18-200 en deze lens. Beetje appels met peren vergelijken, maar hij is het extra geld absoluut waard.
Jammer is wel dat je er los een zonnekap bij moet bestellen voor ongeveer 35 euro. Bij een Sigma krijg je die er standaard bij. Toch is mijn keuze op deze lens gevallen. Hij heeft minder groothoek en range dan een 18-200, maar kwalitatief heel veel beter. IS werkt uitstekend.

Heb jij ook een Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM?