Netgear SC101 Storage Central Review

Xanos 12 september 2006, laatste update op 12 september 2006, 303 views

Netgear SC101 Storage Central

Pluspunten

• design, goed concept

Minpunten

• installatie, omslachtige manier van instellen, geen alternatoeve benadering mogeglijk (alleen met de netgear software), software is traag en nog lang niet foutloos

Kwaliteit voeding Score: 3
Ding is zeer lastig te installeren. Na een aantal uur klooien met een of ander ondoorgrondelijk systeem (waarom niet gewoon een ftp mogelijkheid bijvoorbeeld). Nog steeds geen fatsoenlijke insatllatie : windows loopt vast; netwerk raakt overbelast; schijf is op PC A wel zichtbaar, op PC B niet, etc.

Wat ook belangrijk is : DHCP moet AAN staan. Was bij mij dus niet zo dus heb de netwerconfiguratie ervoor moeten aanpassen...

Verder is het design wel ok, alleen jammer dat het ding vrij warm wordt. ook is een schijf er zeer simpel uit te halen, die kan dus makkelijk eruit gejat worden voordat je het in de gaten hebt (geen sleutel o.i.d.).

Groot nadeel is ook het eigen bestandssysteem. Bij bv een defect kun je niet zomaar de schijf eruit halen en aan een pc hangen.

Ding is dus linea recta teruggestuurd naar zijn leverancier.

Heb jij ook een Netgear SC101 Storage Central?

Mee eens. De bijgeleverde software vind ik ook enigszins brak, en je kan het niet normaal via FTP of een windows share benaderen. De snelheid viel me ook tegen: Ik heb m niet boven de 4mb/sec gekregen.

Ik ben blij dat ie van een kennis was ipv van mezelf. Een simpel Epia bordje presteerd beter en kan veel meer.

Voordeel is wel dat het een leuk kubusje is... Maar of dat opweegt tegen de nadelen...