WD Elements Desktop 1,5TB Zwart Review

CristianSchriev 21 november 2011, 481 views

WD Elements Desktop 1,5TB Zwart

Pluspunten

• Mooi uitelijk
  • Goedkoop (toen ik hem kocht)
  • Voelt stevig aan
  • Plug & Play
  • Zeer makkelijk te gebruiken (je hoeft helemaal geen enkele kennis van pc's te hebben)

Minpunten

• Nu duur
  • Zijkanten bekrassen snel
  • Tegenwoordig niet al te snel meer vergeleken met andere schrijven
  • Werkt niet zonder apart stopcontact

Mobiliteit Score: 3
Western Digital Elements 1,5TB

Even een kleine review over deze schrijf, om mensen die ondanks de hoge prijzen nu toch van plan zijn een schrijf te kopen.

Ik Beoordeel kort op de volgende punten:

- Gebruiksvriendelijkheid
- Snelheid
- Stroomverbruik
- Voor onderweg
- Bouw
- Kosten

De review is kort en simpel, maar mensen die opmerkingen hebben mogen die altijd geven, mocht je nog iets weten dat kan natuurlijk ook.

Gebruiksvriendelijkheid

Deze externe schrijf doet alles precies naar wens, snel inpluggen aan de pc en bestanden overzetten dan maar, het gaat allemaal zoals hij het moet doen. Eenvoudig en zonder enige problemen. Ook ziet de schrijg er goed (simpel) uit.

Snelheid

Dan het puntje van de schrijf waar hij niet heel erg hoog scoort, deze schrijf is niet heel erg snel namelijk. Zo haalt hij tussen de 20 en 30MB meestal rond de 25MB. Dit is natuurlijk niet snel meer als je ze naast het geweld van alle SSD schrijven legt.

Maar natuurlijk voor alle standaart dingen scoort de schrijf natuurlijk voldoende, foto's overplaatsen, films afspelen, grote bestanden overzetten en back ups opslaan.

Stroomverbruik

Zover ik weet is deze schrijf ook vrij goedkoop qua stroomverbruik dit omdat hij zichzelf uit schakelt mocht je hem langere tijd niet nodig hebben, heb je hem daarna wel weer nodig start hij binnen enkele seconde's weer op.

Voor onderweg

De schrijf is makkelijk mee te nemen, en op andere systemen te gebruiken, het enige nadeel dat hier in zit is omdat het een 3,5" schrijf is deze stroom nodig is, deze is dus niet bruikbaar voor bijv. in de trein, en andere plekken waar geen stopcontact in de buurt is.
Verder is de schrijf stevig, en heb ik niet het gevoel dat deze snel stuk zou gaan als je hem mee neemt.

Bouw

De bouw van de schrijf is aardig stevig te noemen, simpel mat zwart boven, en glimmend zwart aan de zijkant. Dit is dan ook een nadeel aangezien dit snel bekrast is (dit gebeurd natuurlijk sneller als je de schrijf vaak mee neemt).

Kosten

Helaas nu met alle problemen bij WD zijn de schrijven hard in prijs gestegen zelfs naar de 100,-
Ik heb de schrijf toen de tijd voor 80,- gekocht, en later zag ik dat de schrijf naar 65,- was gezakt, dus toen de tijd zeker niks mis mee, zeer goedkoop voor het aantal ruimte wat het met zich mee brengt.

Of ik er nu weer een zou kopen als ik het nodig had weet ik niet, aangezien de prijzen wel echt de pan uit vliegen.

Heb jij ook een WD Elements Desktop 1,5TB Zwart?

Als je zo'n 30MB/s haalt dan is dat juist behoorlijk snel. USB2.0 is vrij traag, 35MB/s is het max dat je daarover kunt halen in het gunstigste gval. Snelheid zou ik dan ook niet negatief beoordelen.