Acer AL1951As Review

Moortn 11 september 2006, 562 views

Acer AL1951As

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Mooi design
  • DVI kabel meegeleverd
  • Crystalbrite

Minpunten

• Beetje ghosting
  • Relatief duur

Getest op:
AMD 64 3400+
1gb ram
6800LE 128mb

Omdat ik vond dat m'n oude crt wel aan vervanging toe was, besloot ik een LCD scherm te kopen. Ik zat te twijfelen tussen de samsung 920n en de AL1951. Ik heb voor de laatste gekozen vanwege het mooie design, de prachtige kleuren en omdat er een DVI aansluiting op zit.
Helaas heb ik wel 1 dode pixel (een groene) maar dat kan bij alle schermen voorkomen.

Ghosting:
Er is een beetje ghosting, maar zolang je niet wild scrollt valt het mee. Ook bij spellen zie je het maar heb je er geen last van.

Kleuren:
Ik heb het scherm mede vanwege de mooie kleuren gekozen. Door crystalbrite zijn ze warmer dan bij andere schermen. Het beeld is wel spiegelend, maar als er niet veel licht op valt, heb je daar geen last van.

Design:
Het design vind ik zeer mooi, maar dat blijft natuurlijk persoonlijk.
Je kan het scherm naar voren en naar achteren bewegen, en de voet is stevig.

Er zijn veel dingen meegeleverd waaronder een DVI kabel, de voeding (de voeding is los) en stroomkabels. Ik heb het speakertje niet getest, maar ik verwacht er vrij weinig van.

Het is dus een goede monitor met weinig ghosting en mooie kleuren. Zeker films zien er mooi uit op het scherm. Een aanrader dus!

Heb jij ook een Acer AL1951As?

Ik zie je niet iets schrijven over pixel defecten, toch ben je daar negatief over in je beoordeling, ligt eens toe?
Ja sorry, heb em al geedit. Ik heb dus 1 dode pixel.
heb je hierover geklaagd bij winkel/acer?