Popcorn Hour C-200 Review

Pabi!o 2 december 2010, 1.632 views

Popcorn Hour C-200

Pluspunten

• Makkelijk aan te sluiten
  • Makkelijk in te stellen
  • Inbouwen van hardware is makkelijk.
  • RF-afstandbediening is zelfs vanonder de deken te gebruiken

Minpunten

• Beeldschermpje is slecht af te lezen.
  • mis een web-browser

Geluidskwaliteit Score: 5
Het is inmiddels 3 weken geleden dat ik mijn c-200 heb ontvangen.
Ik weet het nog goed, Mijn vriendin had hem in ontvangst genomen en mij gelijk gebeld....
Ehh Wat heb je nu weer besteld, en ik daarop ingaan "ehhh verrassing".

Voorheen gebruikte we de media-center van windows vista.
Soms ging dat goed vaak ging het fout.

Bij thuiskomst stond het apparaat al onder de tv. Waarempel hij staat zelfs aan.
Dus aansluiten was erg makkelijk. Ik heb em er zelf wel weer even onder vandaan gehaald en een blu-ray speler en een usb-stick erin gestopt.

Zo ver de introductie

Het apparaat
Mooi design past goed bij mijn kenwood reciever.
Het enige min-puntje aan het scherm is dat hij slecht te lezen is.
Wanneer de deksel van de kast verwijdert is zie je de zeer solide afwerking!
Het inbouwen van de hardware ( blu-ray en usb en of hd ) is eenvoudig te doen.
Het voelt allemaal professioneel aan.

Opstarten is eigenlijk best wel snel als ik mn oude pc met vista mce vergelijk.
eerste indruk qua interface is wat kariger t.o.v. mce.
Qua menu structuur is allles wel duidelijk en het instellen is een fluitje van een cent.
Hij was zo verbonden met de nas en alles was zo door te scrollen / afspelen.

Voor dat we het wisten zaten we al onze eerst aflevering te kijken.
Het beeld is erg goed en het geluid is een stuk harder en duidelijker dan mijn vorige media-center pc.

Features
Eenmaal wat rond gekeken ga je wat proberen.

Hej updaten hmm maar eens doen. ohh dat gaat makkelijk.
NMJ installeren hmm wat is dat.... ff op het forum kijken ohh dat lijkt me leuk.

Dit vond ik wel een beetje erg lang duren.
Het indexeren van ongeveer 80 gb duurde gewoon de hele nacht. en ochtend!

Een maal klaar had ik er eigenlijk een hoop verwachtingen van. Dit viel helaas tegen.
Het duurde lang en scrollen ging niet altijd even soepel. Wel leuk met de thumbs van de films en beschrijving. Maar ik wacht wel tot er een wat meer volwassener versie uitkomt.

DVD kijken
Top niks op aan te merken en alles functioneert ook.

Blu-ray kijken
Dit werd dus mijn eerste blu-ray.
Vol spanning stopte ik Avatar erin.
Ik zal kort zijn .,, Geweldig !!!!!

Het laatste onderdeel wat we tegen kwamen waren de apps
Erg leuk is het kijken naar online afleveringen van webseries via revision :)
Spelletje spelen lache.
muziekje luister leuk.

Qua bestanden afspelen slikte de popcorn gewoon alles wat ik em voorschotelde.
Alleen de bestanden van mijn sony camera speelde op een merkwaardige manier af.
om de 20/30 seconde een soort van slowmotion voor een paar tellen.

De overige functies zoals foto's kijken en downloaden heb ik nog niet geprobeerd.

Heb jij ook een Popcorn Hour C-200?

Reviews door de redactie

toch vind ik het vreemd dat het zo lang duurt. Veel mensen klagen hierover.
Ik heb voor meer dan 1TB aan films op m'n HDD staan en het indexeren was bij mij A200 in een half uurtje klaar. Maargoed. dat was natuurlijk vanaf de interne HDD.
Tuurlijk willen we allemaal dat het sneller gaat. Maar dit is de eerste versie, en de laatste keer dat ik keek stond er al een RC2 klaar van de volgende update. En het blijft natuurlijk een minimaal processortje wat hier in zit. En de grote scan doe je (als alles eenmaal in orde is) maar 1 keer. Het updaten hiervan duurt nu ook lang, maar daar zal de volgende update denk ik wel wat aan gedaan zijn want de reden was al snel bekent.
NMJ is nu nog versie 1.0, en ik verwacht hier snel nog een boel verbeteringen in.

Ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn C200. Tuurlijk kan het mooier en sneller met een PC, maar de stabiliteit, zuinigheid en vormfactor vind ik in deze belangrijker.
NMJ gaat op de interne HDD gaat een stuk sneller dan via een netwerkmap. Dat heb ik ook ervaren. Overgins vind ik de oude mannier een stuk prettiger. Ook al is dit een stuk ouderwetser misschien....

Is er geen toolkit dat je gemakkelijk het thema kan veranderen en de sceensaver? Dat is eigenlijk het minpunt de rest is prima.

Afleesbaarheid van het scherm ja is wennen en je kan het ook instellen. Kast openen en dan bij display zitten meen 2 schroefjes die je kan instellen. Dit had je vroeger met CRT's ook. Het wordt dan iets beterder.

[Reactie gewijzigd door Cave_Boy op 21 december 2010 22:05]

Avatar laden duurde bij mij bijna 5 minuten op Blu-ray, maar toe nu toe speelt hij wel alles af wat ik hem voedert ;)

Overigens even een tip voor wie hem wil kopen. Let op de Drive die je er in gaat zetten. Ik had bijvoorbeeld een Samsung SH-B083L gekocht die compatible is volgens de wiki van networkmediatank.com , maar dan moet je wel kunnen leven met F16 geluiden.

Ik heb er nu een LG 104 inzitten en die is muisstil
Fantastisch apparaat, heb hem nu een jaar maar mis de Gb netwerkfunctionaliteit als gevolg waarvan het vullen van de HDD wel wat lang duurt (+/- 10 voor een DVD5).