IBM Thinkpad R50 Review

melcon 2 december 2010, laatste update op 11 oktober 2011, 469 views

IBM Thinkpad R50

Pluspunten

• betrouwbaarheid, robuustheid, accuduur

Minpunten

• vormgeving is wel een beetje 1962 ;-)

Na 5 jaar nog steeds in trouwe dienst zonder problemen. Geheugen uiteraard wel geupgrade van 256 naar 2GB. Enigste - te verwachten - puntje was de accu, deze is inmiddels vervangen. Met de nieuwe accu gaat de laptop weer 5 uur door zonder 240V :)

Voor de rest weinig op aan te merken, voor de dingen die ik ermee doe voldoet de performance en windows 7 draait er ook lekker op. gamen gaat uiteraard niet maar daar heb ik zowel een gewone pc als een 360 voor ;)

Zelfs de kwaliteit van het scherm is goed te noemen, toetsenbord typt fijn, hooguit de joystick als muis is wat lastig / wennen. Maar daar valt wel mee te leven en onderweg is het zelfs heel handig. De hdd is voor hedendaagse normen met 30gb wel aan de kleine kant. Voor mijzelf geen probleem gezien ik alles toch op de server opsla.

Ook handig is het leeslampje aan de bovenkant van het scherm, m.b.v. het toetsenbord (fn toets i.c.m. pgup) te activeren. Windows 7 draait zoals gezegd prima, enigste nadeel is geen Aero vanwege de onboard intel video.

-- 11 Oktober 2011 ---

Hij doet het nog steeds en is nog steeds in gebruik, zelfs de accu werkt nog naar behoren :)

Heb jij ook een IBM Thinkpad R50?

Hehe! Leuk hoor zo'n oude review.
Af en toe vraag ik me ook nog wel ééns af om een review te doen van de oude AMD Athlon XP 2200+ Thoroughbred A van mijn pa.
Die draait al 8 jaar lang zonder enig probleem.

Maarja.... Wat heb je eraan.

Maar zeker wel leuk om te lezen.
Leuke review! Ik heb zelf een Thinkpad T60p met een vrijwel versleten accu en denk erover een nieuwe te halen zodat ie nog een jaartje meekan. Heb je de officiele accu en waar heb je 'm gekocht?
"Beetje" late reactie :P , niet de officiele, was via batteryupgrade.com