Specificaties Bedrade muis met PS/2 aansluiting en 1.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Revoltec Lightmouse Precision 1.5 Review

FTI 9 september 2006, 542 views

Revoltec Lightmouse Precision 1.5

Pluspunten

• Goedkoop
  • Ziet er funky uit
  • Gamet goed
  • Lange draad (2 meter)

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Scrollwiel
  • Tribal-afgeving..(zie review)

Heb deze muis ooit eens gratis bij een tijdschrift gekregen. Heb inmiddels 2 exemplaren versleten.

Ergonomie:
De muis ligt lekker in de hand, wellicht is hij te klein voor grote handen maar hier heb ik geen problemen mee gehad.
Ik heb geen rsi-klachten oid, maar dit komt denk ik doordat ik links ben, maar toch de knoppen op de ''rechtshandige'' stand heb staan..
De knoppen laten zich goed indrukken, en geven een lekkere ''click'' :P
Het scrollwiel scrollt lekker, maar is verder een verhaal apart maar daarover later meer.

Functionaliteit:
De muis heeft ''slechts'' 3 knoppen en een scrollwiel, maar omdat ik niet beter gewend ben vind ik dit prima gamen. De 800-dpi sensor doet z'n werk prima.

Precisie:
Ik vind de muis erg nauwkeurig, maar ik heb ook geen ervaring met 2000-dpi muizen ofzo. 4 teflon strips zorgen voor extra precisie. Gamen gaat er prima mee.

Vormgeving:
De muis ziet er erg funky uit met het blauw/paars oplichtende scrollwiel en het van kleur veranderende tribal teken aan de achterkant. De draad van ~ 2 meter is ook fijn.

Bouwkwaliteit:
Tsja, dit had beter gekund. Ok, het is een muis van ~12,- maar dan nog. Ik ben een intensieve gamer, en de eerste Lightmouse die ik had, was na 2 weken kapot (de sensor werkte niet meer). Geen nood, ik kreeg een nieuwe van het tijdschrift. Deze ging langer mee, ongeveer 5 maanden. Toen was ik lekker door een word document aan het scrollen, totdat de scroll ineens niet meer werkte. Fabrikant gemaild, kreeg een nieuwe.
Deze nieuwe ligt nu naast me, en heeft ook al problemen. Ten eerste, was het scrollwiel toen ik 'm uit de verpakking haalde véél te stroef. Maar je merkt dat, hoe vaker je 'm gebruikt, hoe ''losser'' het scrollwiel gaat zitten. Dus ik verwacht dat deze over niet al te lange tijd ook de geest geeft. Verder zit er een breukje in de draad. Ik moet mijn draad ''hoger naar de muis toeleiden'', want als ik de draad gewoon laat ''hangen'', valt 'ie constant uit.
Verder heb ik 'm een keer laten vallen van ~ 1 meter hoogte en dat heeft ie wel overleefd. Maar je begrijpt dat ik niet echt tevreden ben over de duurzaamheid...
Verder begonnen de tribal tekentjes op de knoppen na een tijdje ''los te komen''' ofzo, iig zat er de hele tijd grijs spul aan mn vingers, erg irritant. Ik heb het weg proberen te vegen met een doekje, maar het hield niet op totdat het hele tribal teken van de muis af was :S :P
Laatste minpunt: als ik een beetje kracht zet, hoor je de muis onheilspellend kraken...

Drivers en ondersteuning:
Wordt gewoon herkend onder windows XP en 98se.
Prima dus
Ook kreeg ik gewoon een nieuwe toegestuurd van Revoltec, toen ik mailde dat mijn muis van een tijdschrift kwam en dat die geen ondersteuning meer verleenden. Prima service!

Prijs:
Opzich een goede muis voor ~ 12 euro. Maar ik raad je toch aan een iets duurdere muis te nemen, die langer meegaat (razer/logitech etc). Waarschijnlijk ben je dan goedkoper uit.
Pluspunt is wel dat er een leuk tasje en een USB --> PS/2 converter bijzit, ook geschikt voor oudere pc's dus.

Heb jij ook een Revoltec Lightmouse Precision 1.5?

Foto-tje? :)
-----

Ziet er goed uit, klasse }:O
Hmm, het valt me nou op dat hier staat dat het een 880dpi muis is, volgens mij is het toch echt 800 :?

EDIT: ja, hij staat op de revoltec site als 800 - dpi'er :+

EDIT2: sorry heb geen digitale camera :'(
Maar google biedt uitkomst ;)

lange link

EDIT3 (blijf bezig :9 ): leuke review, met wat duidelijkere plaatjes qua lichteffecten:
hierrrr