Arctic Freezer 64 Pro Review

MrHugo 8 september 2006, 608 views

Arctic Freezer 64 Pro

Pluspunten

• koelvermogen
  • prijs
  • geluid

Minpunten

• de koelplaat is iets te klein.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Ik heb deze koeler gekocht voor mijn ADM 3500 s939.

De verpakking is redelijk, een doosje van karton. Om de koeler zit nog een plasticje maar dat stelt niets voor.

De koler ziet er goed en stevig uit, ook al is het zo'n groot ding en steekt het een centimeter of 15 boven het moederboard uit.

Waar ik mij over verbaasd heb is dat de plaat (van koper) die op de cpu komt te klein is. Aan alle kanten steekt er ongeveer 2 mm van de cpu uit. Dit lijkt mij niet optimaal voor de koeling.

Er is al een laagje koelpasta aangebracht op de kop van de koeler, bij de installatie komt er aan alle kanten een beetje van de koelpasta uit. Dat overtollige pasta heb ik gewoon met een wattenstaafje verwijderd.

De installatie is simpel, net als bij de boxed koeler die bij de cpu zat.

Heb jij ook een Arctic Freezer 64 Pro?

Klopt dat hij niet de hele CPU/IHS raakt.
Maar omdat de hitte bron helemaal in het midden van de CPU zit is dit ook niet erg ;)
Het is juist wel erg want de hittebron geleidt de warmte over de hele bovenkant dus in de praktijk pakt het wel beter uit als de hele IHS bedekt is ;)
Ik ben van mening dat het geen moer uitmaakt ;)
Een groot bedrijf als Arctic zal heus niet zo'n 'grote' fout maken :>

En er zijn heel veel koelers die misschien wel de hele CPU/IHS bedeken maar toch minder zullen presteren.
Je hebt gelijk. Het is niet meer dan een slordigheid dat de de hele cpu cover niet gedekt is. Het is bovendien theoretisch ook nog eens slecht voor de koelprestaties zoals hardware freak al aangeeft.

Bovendien trekt de cooler gewoon scheef weg bij montage (wanneer je hem er los op zet word de cpu cover wel helemaal gedekt).
Je mist misschien wel het belangrijkste van heel de survey...de temperaturen die je ermee behaald...

Ik heb er zelf ook 1 gehad en ik moet zeggen dat hij heel erg goed koelt. Daarnaast doet hij ook stil zn werk.

[edit]
Kleine correctie, ik had er 1 gehad :) Temps weet ik niet meer, maar het was indrukwekkend voor een dergelijke cooler!
Wat zijn dan jou specs (incl temps)

ik gebruik de Zalman 9500AM2 voor mijn overclockte 3700+

idle: 33
Stressed: 44 @1.45 volt 2.85GHZ
Op zich is dit vrij nutteloze informatie, omdat bij dit soort koelers de kastventilatie van groot belang is. Als hij alleen warme lucht krijgt om mee te koelen krijg je andere cijfers. Daarom hebben alleen vergelijkende testen zin, omdat die de overige omstandigheden voor alle koelers gelijkhouden.
Mijn niet-overgeklokte X2 3800 doet met deze (inderdaad zeer stille) FreezerPro 22 idle en 35 stressed ... so?
de koelplaat is te klein maar hij koelt wel goed?
Ik heb een freezer pro voor lga 775 (zelfde cooler, andere bevestiging)

Ik heb een core 2 duo E6600 die draait op 3,4ghz aan 1.3v

M'n pc ligt sinds vanmorgen aan, wel nog niet echt gestressed en cpu heeft nu 25C (je hoort de freezer niet, staat op 70% fan)

Als ik hem stress en de fan op 70% hou dan gaat m'n cpu tot 43, speed op 100% houd ik m'n conroe gemakkelijk rond de 37 stressed

Na veel gestressed te zijn heeft m'n cpu in idle toestand met 70% fanspeed (stil dus) gemiddeld rond de 34
@Mister Banks,

op deze manier temps vergelijken heeft echt geen zin. Misschien heb jij wel 4x12cm casefan oid. En sowieso verschilt de temperatuur per cpu. Je zal dan gewoon een onafhankelijke test op internet moeten zoeken die met zelfde componenten test in zelfde omgeving.