Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB Review

Pesu 1 december 2010, 641 views

Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB

Pluspunten

• Goedkoop
  • Stil
  • Lage Temp
  • Snel

Minpunten

• Hoorbaar in load

Hallo,

inleiding
Bij deze een korte review over deze goed maar goedkope schijf. Ik heb een systeem 2de hands aangeschaft en deze schijf zat erbij. Had niet veel keus, maar gelukkig heb ik een goede schijf gekregen.
In deze review praat ik over de dingen waar ik iets over kan zeggen. Over de Featureset kan ik niks zeggen aangezien ik deze kaal kreeg.

Algemene prestaties
Dit is een prima schijf voor zo weinig geld. En de opslagruimte is er ook naar. De prestaties zijn top en de schijf is sneller dan ik dacht als je naar de prijs kijkt.

Stabiliteit & compatibiliteit
Ik heb geen problemen met deze schijf. Hij doet zijn ding en ik hoef er niet naar om te kijken.
Ik heb tot nu oe geen errors gehad met deze schijf. Er zijn ook geen conflicten met andere hardware.

Snelheid
De F3 serie staat natuurlijk al bekend om zijn snelheid. En voor deze prijs is hij geweldig.
Voorbeeld: Bij modernwarfare 2 duurt het laden van een map niet langer dan 3 seconden. Het probleem is dat ik vaak de Host zelfs voor ben en dus op hem/haar moet wachten xD.

Geluid
Als die niks aan het laden is hoor je hem totaal niet. Als hij moet laden (zoals bij een game) dan verhoogd die zijn toerental en kan je hem horen. Echter is dit nog steeds zacht en is het maar eventjes. Deze schijf zit op een slide/click systeem van CoolerMaster zonder demprubber.

Warmte
Deze HD blijft lekker koel. De kamertemperatuur is ongeveer 23 en deze schijf blijft in idle op 24graden. Na een half uurtje CoD is dit verhoogd naar ongeveer 36graden.
Mijn airflow is goed. Ik heb achter een 120mm outtake fan en voor een 120mm intake fan.

De prijs is geweldig. 33 euries voor zo een schijf is niks. Top dus.

Slot
Ben je op zoek naar een goede maar zeer goedkope schijf met voldoende opslagruimte? Dan is dit een goede keuze.
Benches kunnen op aanvraag en programma naar keuze ;)

• Athlon II X4 640 (overclocked op 3.3Ghz)
  • GTX 460 768mb GDDR5
  • 4GB Kingston HyperX
  • CoolerMaster 430 (behuizing)
  • OCZ StealthStream II 500W
  • Windows 7

Heb jij ook een Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB?