WD Green SATA 3 Gb/s, 2TB Review
Dit is mijn eerste review hier, ik zal mijn best doen er iets van te maken.
Ik heb deze schijf net een half uur geleden gekocht, en ben nu al helemaal blij en onder de indruk!
Algemene beoordeling:
Gewoon goed, zoals elke WD schijf eigenlijk, ziet er mooi robuust uit.
Prestaties:
Boven verwachting! Hij haalt ruim 130 mb/s als max snelheid, in de loop van de benchmark daalt ie wel flink, maar de gemiddelde snelheid vind ik toch ontzettend goed voor een 5400 rpm schijf. (nu weet ik niet zeker of het een schijf is die kan schakelen tussen 5400 en 7200)
Featureset:
Gewoon een bulk variant, dus niks bijzonders.
Stabiliteit & betrouwbaarheid:
Daar kan ik natuurlijk niet veel over zeggen nu, maar ik ben in het bezit van 2 andere WD's en...
Pluspunten
Alles positief
Minpunten
Niks negatief
Eindoordeel
Ik heb deze schijf net een half uur geleden gekocht, en ben nu al helemaal blij en onder de indruk!
Algemene beoordeling:
Gewoon goed, zoals elke WD schijf eigenlijk, ziet er mooi robuust uit.
Prestaties:
Boven verwachting! Hij haalt ruim 130 mb/s als max snelheid, in de loop van de benchmark daalt ie wel flink, maar de gemiddelde snelheid vind ik toch ontzettend goed voor een 5400 rpm schijf. (nu weet ik niet zeker of het een schijf is die kan schakelen tussen 5400 en 7200)
Featureset:
Gewoon een bulk variant, dus niks bijzonders.
Stabiliteit & betrouwbaarheid:
Daar kan ik natuurlijk niet veel over zeggen nu, maar ik ben in het bezit van 2 andere WD's en in het verleden een aantal gehad en ik kan volmondig zeggen dat ik nooit problemen heb gehad met dit merk.
Compatibiliteit:
Zeer goed, Gewoon aangesloten, de bios herkende hem (uiteraard) meteen, Windows (win 7 X64) installeerde hem ook meteen, hij was dan nog niet zichtbaar, maar in schijfbeheer was dat zo gefixed.
Geluidsproductie:
Ook goed! Nauwelijks hoorbaar! zelfs niet nu ie flink aan het schrijven is.
Warmteproductie:
Ook Prima, rond de 32 graden als ie hard aan het werk is, dus zover ik weet prima.
Prijs:
Gekocht bij mycom voor +/- 85 euro, echt een ontzettend goede prijs!
Groetjes,
Joachim
Toelichting op mijn hardware:
ik heb 2 samsung schijven in een raid0 draaien, en ik heb 2 keer 2 gb werkgeheugen.
Heb jij ook een WD Green SATA 3 Gb/s, 2TB?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (5)
Ondanks dit is de snelheid nog hetzelfde! echt ongelofelijk! echt maar iets minder snel dan 2 nieuwe samsung schijven in raid0 terwijl die op 7200 draaien, echt fantastisch!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn