Lian Li PC-101B Zwart Review

bakvis 8 september 2006, laatste update op 8 september 2006, 710 views

Lian Li PC-101B Zwart

Pluspunten

• Intern
  • Zoals ik al eerver vertelde is de kast van zeer hoge kwaliteit, en is alles zeer mooi afgewerkt. De fans zijn lekker stil
  • en er zijn geen scherpe randen in de kast te vinden. Het systeem voor de hardeschijven werkt ook zeer goed, je schroeft er 4
  • schroefjes in en deze schuif je dan in een bracket welke je met een shuif dichtmaakt, en dan zitten de schijven ook goed vast.
  • De zijpanelen zijn zeer makkelijk te verwijderen, je draait éém thumbscrew los en je trekt een schuif naar achter, deze
  • shuif haakt normaal in de kast, maar als je hem los trekt kun je het zijpaneel zo opzij bewegen en er naar boven aftillen.
  • Extern
  • De behuizing is zeer mooi om te zien met het geborsteld aluminium. Hij is zeer stevig en voelt goed aan. Het deurtje sluit mooi
  • door middel van 2 bolletjes met een veer er achter die in een uitsparing vallen. De pasvorm van alle drives is perfect, en het
  • mooie blauwe ledje in de aan/uit knop maakt het helemaal af.

Minpunten

• Voeding
  • Er is echter een groot nadeel aan deze kast, het voedingcompartiment. Dit is namelijk presies gemaakt voor de grote van een
  • ATX voeding, daarmee is geen rekening gehouden met extended atx voedingen of modulaire voedingen. Ik heb dus een modulaire voeding:
  • de OCZ Modstream 520 watt. deze past niet in het compartiment wat er voor bedoeld is, de verbindingen die aan de voeding en de kabels
  • zitten steken te ver uit. Hierdoor past de voeding niet in het compartiment en steekt hij een stuk uit aan de achterkant.
  • CPU koeling
  • Een ander punt is mijn CPU koeler (Zalman CNPS 9500cu led) Deze komt tegen een rvs plaat aan, omdat er niet genoeg speling is tussen
  • het moederbord en de plaat. Dit is niet zo'n groot probleem, maar toch iets om uit te zoeken als je deze kast koopt.
  • Het is echt een super afgewerkte kast als je een niet al te grote cpu koeler hebt en een normale atx voeding (niet extended of modulair).
  • Vanwege de niet passende voeding moet ik deze kast helaas terug sturen, ik doe dit met pijn in mijn hart omdat het onderhand mijn droomkast is. Maar ik vertik het om een nieuwe voeding van 100 euro te gaan kopen speciaal voor deze kast. Ik ga deze kast ruilen tegen een Antec P180b.

Eerste indruk
Op 25-9 heb ik de Lian li pc 101 besteld bij Salland automatisering. Helaas was hij niet op vooraad dus moest ik wachten.
Toen hij na een 2 tal weken (7-9) binnen kwam was ik dol gelukkig. De kwaliteit van de kast is zeer hoog met 1 mm dik aluminium
als zijpanelen, zeer mooi afgewerkt en afgerond van binnen. Je kunt bijna proeven dat er moet zoveel zorg aan de kast gewerkt is.
De kast is de 190 euro zeker waard. Hij is zeer compleet geleverd met 3 fluisterstille 120mm Lian Li fans, een airduct en een fan die op de pci sloten blaast. De hardeschijven
passen mooi in het compartiment dat daarvoor bestemd is.

Het is een zeer mooie kast voor mensen die op zoek zijn naar een stille, en stijvolle behuizing, alleen heb ik een aantal problemen ondervonden. Deze vind je hier onder.

Heb jij ook een Lian Li PC-101B Zwart?

Kleinigheidje dat het een beetje gek is dat je positieve/negatieve eigenschappen meer zijn dan de rest van de inhoud.
Volledig mee eens, stop die punten in je review en plaats bij de eigenschappen niet meer dan een paar woorden!
Dat kan kloppen, dit is mijn eerste review. en ik heb de positieve en negatieve punten redelijk uitgebrijd uitgelegd.