Specificaties Tower - Bekijk alle specificaties

Antec NSK4400 Review

lollystockNewbie 8 september 2006, 1.697 views

Antec NSK4400

Pluspunten

• Erg stil
  • Voor mini-tower veel inbouwmogelijkheden
  • Mooie en degelijke afwerking

Minpunten

• Door kleiner formaat geen high-end mogelijkheden
  • Mindergoed mod-baar
  • standaard slechts 1 fan

Kwaliteit voeding Score: 4
De NSK 4400 is een goede kast die er ook nog mooi uitziet. De inbouwmogelijkheden zijn beperkt doordat het hier gaat om een mini-tower. In vergelijking met zijn concurenten heeft hij echter wel veel inbouwmogelijkheden (3x 5,25" en 5x 3,5" waarvan 2 extern).

De buitenkant alsmede de binnenkant zien er mooi en degelijk uit. Ook de voorkant is mooi en degelijk afgewerkt. De powerknop had wat mij betreft iets degelijker kunnen zijn. Als je die indrukt, kraakt hij een beetje. het is geen tiptoets maar een ouderwetse knop.

Door het kleine formaat is de kast beperkt in zijn inzetbaarheid. Bij een uitgebreide configuratie (2 videokaarten, meer dan 2 hardeschijven, etc.) wordt de kast eigenlijk te klein. Dit komt op dat moment de mod-baarheid niet ten goede en ook de temperatuur niet. Naar mijn mening is deze kast uiterst geschikt voor mensen die een leuke computer willen hebben om te gebruiken voor het "normale" werk. Maar ga je veel doen aan OC, veel HDD's plaatsen etc. zou ik een grote kast nemen, bijv de NSK 6500.

Standaard is één koeler outtake opgenomen. Mogelijkheid tot uitbreiding met twee koelers. Dit is volgens mij voldoende. De temperatuur met 1 koeler wordt niet snel tehoog, maar ik heb nog niet een lange stressed periode geprobeerd.

Verder is de kast erg stil. Voeding is bijna onhoorbaar en de 12 cm koeler is ook erg stil. Bij uitbreiding van de FAN's zal het geluidsniveau natuurlijk wel aanpassen.

Installatie van de onderdelen is goed verlopen. Alles past goed goed en je kunt overal goed bij. Vooral het openen van de kast is goed. De bovenkant en zijkanten kunnen allemaal worden verwijderd en dit door slechts twee schroefjes te verwijderen. Toch is de kast geassembleerd erg stevig.

Gezien de mogelijkheden en de kwaliteit vind ik de prijs in een zeer goede verhouding met het produkt.

Heb jij ook een Antec NSK4400?

een perfecte office-pc-kast... waarnaar ik zoek...

ik zou evt. gaan voor de 4480: ongeveer hetzelfde recept maar met iets betere voeding...

bedankt voor jouw review :)