Sharkoon SATA QuickPort Intern 1-Bay Review

harakiri576 29 november 2010, laatste update op 29 november 2010, 818 views

Sharkoon SATA QuickPort Intern 1-Bay

Pluspunten

• geen verschil in prestaties

Minpunten

• hogere temperatuur kan problemen veroorzaken
  • geen aan/uit schakelaar

Kwaliteit Score: 5
De kabinet werkt prima, net als de bovenstaande review. Bouwkwaliteit prima, design is doorgedacht. Tijdens gebruik, ik kan niet zeggen of ze zijn in de kabinet of gewoon los in de behuizing. Prestatie en vertrouwbaarheid is dezelfde.

Ik heb 2 van deze gekocht, als ik een raid1 heb voor Linux, en een aparte schrijf voor win7. Ik wilde dat de games op win7 niets veroorzaken op mij day-to-day linux system. Dus als ik begin spelen, ik wilde de linux raid1 schrijven fysiek te verwijderen,

Ik heb een 2 klein minpunten:
- heet. Er is minden ventilatie binnen de kabinet, en mijn harde schrijven (2x Samsung SP2504C, 7200RPM) gingen van 28-30 naar 35-40 graden. Het is geen probleem voor mij, als rond 35 is de optimal temperatuur, maar kan problemen veroorzaken.

- er is geen schakelaar de schrijven uit te zetten. Dus als je wil toegang verboden, je moet de deur openen en de schrijven 1-2 cm uittrekken.

Heb jij ook een Sharkoon SATA QuickPort Intern 1-Bay?

Misschien handig om je zinnen nog eens goed door te nemen. Ik krijg het idee dat het door babelfish vertaald is ofzo, want er is amper iets fatsoenlijks van te maken.
Daarnaast mis ik foto's en de manier hoe eea aangesloten wordt op je systeem. Ik neem aan dat 't gewoon standaard SATA is, maar wel handig om dat erbij te zetten.
@harakiri576

Het was vast geen sneer van Terw_Dan, maar je mocht er wel even bijzetten dat NL niet je voertaal is. Het leest idd niet lekker weg.
Verder een ap. die ik vanwege de constructie en de temp. stijging toch maar niet heb gekocht.
De Quickport Dock serie via usb is mijn ding. Kan het een ieder aanbevelen die ook nog een sloot aan losse schijven heeft. En Sharkoon heeft ze in vele maten en soorten.
Tuurlijk is dit niet snel, maar je moet ook tijd hebben voor je bakkie koffie, nietwaar?
Dit is mijn beste nederlands, hoor. Of ik kan ook engels schrijven, dat gaat veel beter. :)

Deze product werkt met SATA schrijven. Er is geen indicatie op de verpakking of het ook werkt i.c.m. SATA2 of niet. En ik heb geen SATA2 schrijven dit uit te proberen.