Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB , 120GB Review

NoepZor 19 april 2005, 180 views

Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB , 120GB

Pluspunten

• Snelheid
  • Warmteproductie

Minpunten

• Lawaaiig

Ik had eind 2003 eindelijk mijn eigen PC, voorzien van een 20GB. Dit werd toen langzaamaan te weinig waardoor ik ging kijken naar een vervanger. Ik zag toen de Maxtor Diamondmax Plus 9 120GB voor een redelijke prijs. De featureset is voor die tijd wel ok, hij heeft liqiud bearings en een 8MB buffer. Hij draait onderhand al ruim een jaar zonder ook maar enig probleem, dus met de betrouwbaarheid heb ik geen problemen. De geluidsproductie is wel erg hoog, bij lees/schrijfbewerkingen waarbij de kop steeds beweegt maakt hij tamelijk veel lawaai. Warmteproductie is ok, hij blijft meestal rond de 30 graden. Op een lanparty met DC++ aan en de schijf dus vol was belast werd hij na een tijd max 45 graden, wat dus nog zeer acceptabel is. Tot slot de prestaties, die zijn goed, ik haal zo'n 55MB/s wat niet verkeerd is.

Tegenwoordig zou ik gaan kijken naar de vervanger, de Maxtor Diamondmax Plus 10 als je op zoek bent naar een goede schijf voor weinig geld!

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB , 120GB?