Specificaties 10,1" (1024x600), 160GB - Bekijk alle specificaties

Asus Eee PC 1005P Zwart Review

Iconlast 28 november 2010, laatste update op 29 november 2010, 806 views

Asus Eee PC 1005P Zwart

Pluspunten

• Klein
  • Licht
  • Start snel op met Linux
  • Lange batterijduur
  • Redelijke resolutie
  • Cardreader

Minpunten

• Vingerafdruk magneet
  • HDD is langzaam 5400 RPM ATA
  • Geen HDMI
  • Bij extern beeldscherm kan het beeld filkkeren
  • Onthoud geen instellingen

Wat deed jou besluiten om het product aan te schaffen?

Ik had een 15.6" laptop van Fujitsu Siemens van mijn werk mee elke dag in de trein. Maar mijn rug deed pijn en mijn heup ook dit was niet echt fijn. Nadat ik mijn Desktop Gaming PC af had besloot ik een netbook te nemen via Tweakers vraag en aanbod.

Vind je die aankoop na de opgedane ervaring nog steeds geslaagd?

Jazeker wel, geen rugpijn meer, geen heuppijn meer, het is licht en makkelijk, perfect voor filmpje kijken in de trein.

Op wat voor manier, in wat voor omgeving en onder welke omstandigheden heb je het product gebruikt?

Thuis op een VK266H Asus beeldscherm, werkt wel goed :) Met een trust Toetsenbord, Trust muis. Bij mijn vriendin thuis om te downloaden en te internetten. In de trein. Op werk.

Met welke vergelijkbare producten heb je ervaring en hoe verhoudt het besproken product zich ten opzichte van de alternatieven?

Geen.

~[Voordelen]

Het goed voor een filmpje kijken in de trein, start snel op en je bent binnen een paar minuten film aan het kijken.

Het is relaxed om te internetten maar kan langzaam gaan soms als het bijvoorbeeld een zware website moet laden.

Perfect voor downloaden snachts Transition van Ubuntu Netbook Edition is lekker snel met torrents.

MSNen gaat ook goed en is niet anders dan de gewone.

Er zit een cardreader in die goed werkt.

~[Nadelen]

Windows 7 starter is super langzaam hierbij raad ik aan om een Linux besturingssysteem te installeren via USB.

Als ik hem afsluit en dan weer opstart moet ik de beeldscherm brightness weer aanpassen, het geluid, de beeldinstelling van VLC media player en nog meer ongein.

Hij heeft een langzame harde schijf 5400 RPM, ik wil er nog een 60 gb SSD installeren maar weet nog niet hoe, ja openschroeven alleen ik ben bang dat ik of de garantie verkloot of het netbook.

Hij wordt snel vies van vingerafdrukken.

Fotos komen vanavond wel.

Kritiek is welkom aangezien dit mijn 2e review is :P

Heb jij ook een Asus Eee PC 1005P Zwart?

Ik heb hier ook een 1005P.

Je hebt er wel een extern dvd station voor nodig, maargoed...:
Je kan Windows veel sneller maken door hem opnieuw te installeren met de meegeleverde dvd. Als de computer vanzelf opnieuw opstart, de dvd er uit halen. Dan heb je aan kale Windows 7 starter zonder bloatware en drivers.
Dat kan natuurlijk ook inderdaad, alleen ik vond alsnog dat Ubuntu sneller is vergeleken met Windows 7. Al heb ik dit niet geprobeeerd maar het lijkt me dat programma's in windows 7 langzamer laden etc.