MSI P55-CD53 Review
Rond Juli 2009 wou ik een nieuwe PC bouwen,mijn dual core werdt te langzaam voor games en wat video rendering wat ik rond die tijd deed.
Dus ik dacht,dit wil ik
Een Quad core
4 GB ram
een moederboard met wat mooie specs
En zo kwam ik op de P55-CD53 van MSI
Ik moet ergens mee beginnen,dus ik zal wel met het uiterlijk beginnen
Uiterlijk:
Het moederboard is Zwart,met blauwe een PCI-E x16 2.0 slot
En zwarte PCI x8 en X1 slots.
RAM slots zijn blauw en zwart gemixt.
Ik vindt het er heel strak uitzien.
:Overclockbaarheid
Ik had eerst nog steeds de stock Core i5 cooler
die nog niet een RAM module kan koelen.
Maar later heb ik de Scythe Mugen Rev 2. aangeschaft
Dus ik wou 4 Ghz halen,maar jammer genoeg was dat niet...
Pluspunten
Prijs uiterlijk aanlsluitingen Overclockbaarheid(ja toch wel)
Minpunten
Maar een PCI-E x16 2.0 slot Verder weet ik niks
Eindoordeel
Dus ik dacht,dit wil ik
Een Quad core
4 GB ram
een moederboard met wat mooie specs
En zo kwam ik op de P55-CD53 van MSI
Ik moet ergens mee beginnen,dus ik zal wel met het uiterlijk beginnen
Uiterlijk:
Het moederboard is Zwart,met blauwe een PCI-E x16 2.0 slot
En zwarte PCI x8 en X1 slots.
RAM slots zijn blauw en zwart gemixt.
Ik vindt het er heel strak uitzien.
:Overclockbaarheid
Ik had eerst nog steeds de stock Core i5 cooler
die nog niet een RAM module kan koelen.
Maar later heb ik de Scythe Mugen Rev 2. aangeschaft
Dus ik wou 4 Ghz halen,maar jammer genoeg was dat niet stabiel.kwam nauwelijks langs 2 minuten van Prime 95.Dus ik ging naar 3,8 Ghz nog steeds niet.Dus ik ging naar 3,5 Ghz.eindelijk een stabiele clock.
Dus dit board is niet voor de mensen die 4 Ghz willen halen.
: Compatibility
Dit moederboard(als je de front panel aansluit)kun je max 14 USB 2.0 aansluiten
waardoor je heel veel schijven of USB sticks kunt aansluiten.
en nog een Ethernet port en een 5.1 audio chip.met een Line in en een microfoon in.
8 SATA poorten en een IDE port en een floppy port.
Dus genoeg aansluitingen.
:Wat kreeg ik in de doos ?
2 SATA kabels
Een handleiding
Een boekje over OC Genie
Een boekje over Backup
Het moederbord zelf(Natuurlijk)
Dit was mijn eerste review,dus het is natuurlijk niet het best geschreven review.
Reacties (7)
Misschien wat kort door de bocht, het kan ook prima aan je CPU of geheugen liggen. Heb je die al op een ander bordje getest? En wat zijn verder de instellingen?Dus dit board is niet voor de mensen die 4 Ghz willen halen.
En waarom is een PCIe x16 slot een negatieve eigenschap?Dat weet je toch als je het bordje koopt, anders had je gewoon een iets uitgebreidere moeten kopen.
Wat was je voltage?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
/u/346062/crop653411cdd019d_cropped.png?f=community)
:strip_exif()/u/26632/dosprompt2.gif?f=community)