Specificaties 17,3" (1366x768), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus PRO79ID-TY082V Review

Nieknikey 27 november 2010, laatste update op 27 november 2010, 781 views

Asus PRO79ID-TY082V

Pluspunten

• Draait zwaardere games
  • GeForce GT320M ~ 1 GB
  • 3 GB DDR3 RAM
  • 320 GB Opslag
  • WiFi N ondersteund

Minpunten

• Pentium Dual-Core T4500
  • Korte accuduur

Toen ik deze laptop kocht was ik op zoek naar een laptop met de grootste prestaties voor mijn budget van 600 euro, omdat mijn oude Compaq Presario A960 het begeven had. Éen ding was me ERG duidelijk: NOOIT GEEN Intel GMA meer.
Ik zag hem bij de shop van Mediamarkt en ben toen verder gaan googlen voor specifiekere specificaties. Vond het raar dat het prijskaartje 580 euro was, want deze samenstelling van hardware had makkelijk een prijskaartje van 650 euro kunnen hebben. Kon niet wachten totdat de laptop binnen was, maar toen hij er was ben ik dan ook meteen aan de slag gegaan met het installeren van software, games en andere toepassingen.

Ik ben nog steeds tevreden over deze laptop en hij kan zich tot nu toe goed meten met de recente games. De nVidia GT320M gpu kan tot nu toe iedere game aan en het afspelen van HD films is al helemaal een eitje.

Het enige minpuntje aan deze laptop is dat de processor een bottleneck vormt. In deze laptop had een Core i3 of i5 processor beter gepast. De Pentium Dual-Core processor van 2.3GHz zorgt er namelijk voor dat het laden van sommige games langer duurt dan te verwachten. Zodra de game is opgestart is er verder geen FPS lag of iets dergelijk en kan er dan wel meteen gespeeld worden. Het draaien van een virusscan onder het spelen van een zwaardere game is niet mogelijk.

De accuduur valt vies tegen. 45 minuten op hoge prestaties en dan heeft de accu het wel gehad. Kan ook komen omdat ik hem bijna constant aan netstroom heb hangen (!)

Als je je geld kwijt wil raken, moet je het op een goede manier doen. Bij aanschaf van deze laptop raak je weinig geld kwijt voor véél prestaties die je krijgt.

Heb jij ook een Asus PRO79ID-TY082V?

Het zetten van een laptop op het hoge prestaties schema voegt nagenoeg niks toe aan de prestaties en is moordend voor je accuduur....

Meestal is balanced/gebalanceerd of bij Asus noemen ze dat volgens mij Entertainment mode de beste keuze....

Meestal is het als volgt:
@High performance: CPU klopt niet terug
@Balance: CPU klokt dynamic
@Power-Saving: CPU klopt niet hoog