QNAP TS-110 Review

QNAP TS-110

Pluspunten

• Software
  • Snelheid

Minpunten

• Plastic behuizing
  • Uiterlijk

Kwaliteit voeding Score: 4
Deze Qnap TS-110 in gebruik met de Sonos Bundle 250 voor het streamen van muziek.
De muziek tracks staan als FLAC opgeslagen in mappen op de NAS.
De nas draait samen met een Netgear Ready Nas voor dvd films en een Qnap TS-219P voor de blu ray rips (AVCHD/MKV).

Dit alles is aangesloten via een Netgear GS-108 8 poorts gigabit switch en de film en muziek bestanden
worden dus afgespeeld via een Sonos Bundle 250 en een Mede8er 500X.

Omdat ik dus genoeg vergelijkings materiaal heb deze review.

Als 1e de snelheden van de Nas schijven in mijn gigabit netwerk met Cat-6 bekabeling.

1e Netgear Readynas met 2 1,5Tb Samsung Ecogreen schijven Write = 18 Mb/sec en Read = 34 Mb/sec.
2e Qnap TS-219P met 2 1,5Tb Samsung Ecogreen schijven Write = 28 Mb/sec en Read = 60 Mb/sec.
3e Qnap TS-110 met 1 1Tb Samsung Ecogreen schijf Write = 39 Mb/sec en Read = 45 Mb/sec

Omdat de TS-110 maar 1 schijf heeft zitten de Read en Write snelheid dichter bij elkaar als een Nas met 2 schijven.

Als je dus kijkt naar de snelheden dan is dit dus voor de prijs redelijk goed te noemen,dit is niet alleen getest met muziek bestanden maar ook met Iso en AVCHD bestanden.

Waar ik bij de Netgear Readynas last heb van haperend beeld bij AVCHD films,werkt dit bij de TS-110 zonder problemen.

Maar deze Nas is eigelijk aleen gekocht voor de muziek albums op te slaan en zal dus niet voor films gebruikt worden.

De interface/software is goed en duidelijk/makkelijk in te stellen.
Wel even moeten zoeken naar de read/write instellingen omdat ik geen bestanden kan schrijven naar bepaalde vooraf gemaakte mappen op de Nas,maar na wat zoeken was dit zo opgelost.

De kwaliteit van de bouw van de Nas is wel wat minder als de TS-219P en de netgear,deze zijn nl van metaal en de TS-110 is van plastic waardoor hij er goedkoop uit ziet.

Toch als hij aangesloten staat en in werking is merk ik eigelijk niets van resoneren of herrie van de fan.
Valt dus eigenlijk allemaal mee.

Verder werkt de standby / wake-up functie goed,als ik via de controller de Sonos opstart gaat hij netjes uit de standby en is in een paar seconden on-line.

Voor het doel waar hij voor gekocht is functioneerd hij gewoon heel goed.

• Netgear Readynas
  • Netgear Gigabit Switch GS-108
  • Qnap TS-219P
  • Mede8er MED500X
  • Sonos Bundle 250

Heb jij ook een QNAP TS-110?