Specificaties Rad. HD5770 (860MHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE Review

maik-r 25 november 2010, laatste update op 25 november 2010, 601 views

Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE

Pluspunten

• Snel
  • Goedkoop
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• De fan begint vanaf 70% een nogal storend geluid te maken

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Hallo Mede-tweakers,

ik heb deze Videokaart nu al bijna een jaar lang.
Heb deze kaart toen der tijd gekocht ter vervaning van mijn trouwe X1300 Pro Silent :P
Toen ik hem binnen kreeg dacht ik wel wat een heerlijke grote koeler en lekker dik ingepakt.

Uitpakken / installeren
Alles wat je nodig hebt zit er bij (denk hierbij aan prik, crossfire).
Het installeren gaat net zoals elke gewone videokaart gewoon in prikken en gas met die zooi.
Hij is ook niet te groot voor een midi tower.

Gebruik
Hij is ook snel genoeg om de games van tegenwoordig op high te draaien.
Had hem direct getest in combinatie met Dirt 2 op mijn full HD tv 37" en draait het perfect zonder enige lag.
En nu nog met Call of Duty Black ops draait alles nog High.
Ook is de Videokaart best stil. En dit kan je de snelheid van de fan aanpassen via de CCC driver.

Waarom Vapor-X
Ik heb voor de Vapor-X gekozen omdat er een lekker grote koeler op zit.
En niet eens voor het overklokken. Ik vind het gewoon een prettig gevoel als het stressed draait dat het niet heel warm word. En eventueel als de kaart wat ouder wordt dat ik hem moet gaan overklokken om fatsoenlijk te blijven spelen op een goed niveau.

Prijs / Kwaliteit
Ik heb deze videokaart toen voor +/- 140,- gekocht en hele mooie prijs voor de prestaties.
Hij was toen beter als zijn voorgangers van de ATI 4XXX series ook de high end segment.

Ik raad deze videokaart aan voor de mensen die goede graphics willen maar niet 24/7 zitten de gamen maar een keer een uurtje willen gamen per dag. of voor mensen die een budget hebben.

Heb jij ook een Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE?

Er is wel een negatieve eigenschap: De fan begint vanaf 70% een nogal storend geluid te maken.