Specificaties Tower, 5 interne + 6 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master HAF 922 Review

patrick1993 25 november 2010, laatste update op 25 november 2010, 208 views

Cooler Master HAF 922

Pluspunten

• Goede bouw kwaliteit
  • Veel mogelijkheden om kabels weg te werken
  • Erg goede airflow
  • Stof filters aan de voorkant doen waarvoor ze zijn.
  • Waterkoeling mogelijkheden

Minpunten

• Erg luide fans

Na ongeveer 7 jaar met dezelfde kast gewerkt te hebben en steeds de hardware te upgraden
vond ik het toch wel een keer tijd om een nieuwe aan te schaffen. Na tientallen reviews te lezen kwam zat ik uiteindelijk te twijfelen tussen de antec 902 en de haf 922. Ik heb uiteindelijk voor de haf gekozen omdat ik deze toch wat orgineler vond dan te antec.

Specificaties

Model RC-922M-KKN1-GP
Material Steel + Plastic and Mesh Bezel
Dimension (W / H / D) Main Unit: 253 x 502 x 563 mm / 10.0 x 19.7 x 22.2 inches
Box: 285 x 550 x 605 mm / 11.2 x 21.7 x 23.8 inches
Weight 8.7 / 10.9 kg ; 19.2 / 24.0 lbs
Top: 200 mm fan x 1 / 700 RPM / 19 dBA (can be swap to 120 mm fan x 2 )
Rear: 120 mm fan x 1 / 1200 RPM / 17 dBA
Bottom: 120 / 140 mm fan x 1 (optional)
Side: 200 mm fan x 1 (optional) (can be swap for 120 mm fan x 2)
M/B Type ATX / Micro-ATX
Cooling System Front: 200 mm fan x 1 Red LED on / off fan x 1 / 700 RPM / 19 dBA (can be swap for 120 / 140 mm fan x 1)[/b]

5.25" Drive Bay 5 Exposed (one could convert to 3.5” drive bay)
3.5" Drive Bay 5 Hidden, 1 Exposed (converted from one 5.25” drive bay)
I/O Panel USB 2.0 x 2, MIC x 1, eSATA x 1, Audio x 1 (support HD / AC97 Audio)
Expansion Slots 7 + 1

Uiterlijk / Vormgeving

Je moet echt van de grove looks houden om de kast mooi te vinden. Hij is volledig zwart gespoten van buiten , helaas is hij gewoon grijs van binnen. Zwart zou mooier zijn geweest omdat je er door de zijkant redelijk goed doorheen kan kijken. Aan de voorkant zitten een aantal stof filters , door de koeler die er aan de voorkant zit word eigenlijk alle stof wat er in de kamer licht de stof filters in gezogen. Ik kan dus elke paar dagen de stof filters schoonzuigen anders zie je niks meer van de zwarte voorkant ^^.

Assemblage

Het voordeel bij deze kast is dat je geen schroevendraaiers nodig hebt om alles inelkaar te zetten
De harde schijven kunnen er gewoon ingeklikt worden dmv een uitneembare tray. Ook kan je de 5.25 disk drivers er gewoon inklikken zonder moeite. Het grootste voordeel vind ik dat je alle kabels netjes kan wegwerken door de uitsparingen in de moederbord tray , je ziet bij mij alleen nog een ide kabel en de 24 / 4 pins voedings kabel. Ook kan je een processor koeler bevestigen zonder het moederbord eruit te halen door de uitsparing aan de achterkant van de moederbord tray.

Koeling mogelijkheden

De kast word standaard geleverd met 2 120mm fans aan de achterkant en voorkant en 1 200mm
koeler aan de bovenkant. De airflow is zeer goed te noemen , dat mag ook wel aangezien HAF staat voor high airflow. De intake fan aan de voorkant koelt direct alle harde schijven , de out take fan aan de bovenkant zuigt alle warme lucht naar boven eveneens de koeler aan de achterkant. Er is aan de zijkant nog een 200mm fan te plaatsen maar dit is niet nodig aangezien de kast al genoeg koelt van zichzelf. Ook heeft de kast mogelijkheid tot waterkoeling door de 2 tube gaten aan de achterkant.

Ik vind dit een zeer goede en stevige kast voor een goede prijs.
De mogelijkheid om alle kabels weg te werken is echt geweldig te noemen.
De fanst in de kast maken wel een aardig lawaai , het is dus niet aangeraden om hem naast je
op een bureau te zetten want dit hoor je heel erg. Ik hem hem daarom zelf onder mijn bureau staan en dan is het geluid acceptabel.

Heb jij ook een Cooler Master HAF 922?