Asus P5QC Review

patrick1993 25 november 2010, laatste update op 25 november 2010, 206 views

Asus P5QC

Pluspunten

• Goede overclockbaarheid
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Chipset koelblokjes worden erg warm

Layout Score: 5
Hallo tweakers,

Ik heb dit bord nu een jaar in gebruik dus laat ik maar eens een review schrijven.
Ik heb deze besteld bij pixmania , heb hem meteen uitgepakt en in mijn pc geschroeft.
De eerste keer bootte de pc niet , dit kwam doordat mijn Q9400 nog niet werd ondersteunt.
Dus eerst even met een andere proc geflasht en toen werkte het allemaal prima.
Ben meteen verder gegaan met overclocken om te kijken hoeveel dit bordje aan kon.
Ben uiteindelijk beland op 3.55 Ghz 24 uur prima stabiel , ik ontdekte wel een fsb wall tussen 390 - 410 waar het bord niet wou booten. Op 415 fsb bootte het systeem zoals het hoorde , helaas kon ik hem niet verder overclocken doordat mijn geheugen niet verder wou. Wat ik wel opmerkte is dat beide chipset koelblokjes erg heet werden en je ze bijna niet kon aanraken , ik heb hier geen aandacht meer aan besteed en een jaar later werkt hij nog prima.

Heb jij ook een Asus P5QC?