Enermax Chakra Review

Apple Afvallige 6 april 2007, 771 views

Enermax Chakra

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Koel vermogen

Minpunten

• Moet beetje getweakt worden
  • Loszittende fans
  • Gammel slotje

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 5
Raptors worden heet. >60C in mijn geval. Maar goed, ik was zo dom er twee vlak boven elkaar te hangen in een Zalman ZM-2HC rekje.

Nadat ik er 1 terug kreeg van RMA leek me dat een goed moment een oplossing te zoeken voor het temperatuur probleem. Na lang zoeken vond ik dit product. Ik wilde de zwarte SATA variant en die was alleen in Belgie leverbaar.

Installatie was vrij makkelijk, hoewel ik wel een papiertje tussen de behuizing moest doen om ervoor te zorgen dat de schijf niet te los zat. Verder heb ik een tandenstoker gebruikt om het plastic behuizingkje van het fannetje vaster te zetten, anders kan het fannetje gaan ratelen.

Toen ze (ik heb er 2) eenmaal in zaten werkten ze prima. Het minimum toerental van de fannetjes is 1500tpm. Hoewel ze klein zijn, zijn ze nauwelijks te horen. De fans kunnen 3200tpm draaien, maar dan worden ze behoorlijk lawaaiig. Dat is ook niet nodig want mijn schijfjes blijven nu keurig onder de 30C op de laagste stand. Verder zitten er nog drie knopjes op. Die kun je gebruiken om een alarm in te stellen. Het alarm kan ingesteld worden op een bepaalde temperatuur, of een bepaald toerental.

In het echt ziet het rack er wat plastiekeriger uit ziet dan op de foto. Maar met de blauwe led verlichting op de displaytjes (met temperatuur en toerental) ziet het er leuk uit. Voor de 25 euri (per stuk) die ik er voor betaald heb, geen miskoop.

Heb jij ook een Enermax Chakra?