AMD Athlon 64 3700+ Tray Review

Mister Banks 3 september 2006, laatste update op 3 september 2006, 2.425 views

AMD Athlon 64 3700+ Tray

Pluspunten

• Overclockbaarheid
  • Warmteproductie

Minpunten

• geen

Ok, 2 maanden geleden heb ik dus een AMD Athlon 3700+ gekocht.
ik had van vele mensen gehoort dat dit een redelijke processor was. ik draaide toen een weekje terug nog op een Pentium 4 640 3.2GHZ en die beviel me duidelijk niet qua het spelen van games, dus ik besloot om weer over te stappen naar AMD.

Toen ik em thuis ontvangen had heb ik em gelijk in mn moederbord geplaatst en opgestart. Even een verse Windows XP install en alles werkte gewoon probleemloos. systeem is zeer stabiel en de warte die de processor maakt is ook zeer laag. alle games die ik speelde gingen deden het gewoon met 3x (!!!) zoveel FPS dan met de Pentium 4.

Toen zat ik na een tijdje een beetje op internet te bladeren en een beetje naar overclock prestaties te kijken van mensen en een paar handleiding doorgelezen. toen kreeg ik van binnen toch echt het brandende gevoel om ook te gaan overclocken. het was overigens nog helemaal niet nodig, maar ik moest en zou toch gaan overclocken. ik begon met stapjes van 10MHZ en toen met stapjes van 5MHZ. uitendelijk bleef ik hangen op 2943MHZ op 1.54Volt. Een zeer redelijke overclock zou ik zeggen? mijn temperaturen zijn nu Idle 36Graden en stressed max 51 Graden.

De processor heeft me 105 euro gekost zonder koeler. ik heb er zelf een Zalman CNPS9500 AM2 op gezet. alles werkt perfect en stabiel (nog steeds op 2943MHZ). dus voor een processor die maar 105 euro kost(te) ben ik ZEER tevreden.

Het is echt een aanrader voor de budget gamer en de overclocker die gewoon niet al te veel geld willen uitgeven! ik ben er zeer tevreden mee en zal hem nog wel een tijdje houden.

MVG Mike

Heb jij ook een AMD Athlon 64 3700+ Tray?

Op 57 MHz na 3 GHz op lucht?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Goed gedaan :+

Voor de rest is het ook een goede, duidelijke survey.
Misschien was het leuk geweest om een directe vergelijking te maken tussen je P4 640 met benchmarks o.i.d.
Goed en duidelijk? Dan heb je volgens mij nog geen goede surveys gelezen!

Er mag best een spellingscheck gedaan worden, daarnaast nakijken of er gebruik gemaakt wordt van goedlopende zinnen.

Met wat heb je precies getest om te checken of hij stabiel is? Op GOT wordt een proc past stabiel bevonden als hij +-24hr Prime heeft gelopen zonder te crashen.
hmmmm ik heb em 12 uur getest met prime zonder problemen :)
De AMD's zijn zeker beter in games, maar een 3.2GHz Pentium 4 is zeker niet slecht. Ik geloof er dan ook helemaal niks van dat spellen ineens 3 keer sneller gaan. Wat voor een videokaart heb je sowieso?

En heb je wel genoeg koeling in je kast? De Pentium 4 wordt nogal heet en clocked terug als ie te heet wordt.

Wat ik zeg, ik weet zeker dan een 3700+ beter is in games, maar een pentium IV 3.2GHz zou toch echt snel genoeg moeten zijn om geen bottleneck te vormen.

In UT2004 (vrij CPU intensief) scheelt het 20% qua snelheid ([utl=http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=456&model2=487&chart=167]tomshardware CPU charts[/url]. In andere spellen zoals COD2 minder.
Ja hr, van intel naar amd op zelfde mobo, van 3.2p4 naar 3700AMD64 dan 3x zo snel in games

naar 3ghz op lucht
is niet 5x sneller dan een 640 3,2
prijsindicatie voor deze 3700 een volle vijf (lol irl)

praat geen onzin.. btw deze proc is alweer zo achterhaald, ook goeiemorgen
5x? bedoelde 3x .. naja haalt deze uber 3700 dus ook niet.. :Z

droooooomland droooooomland
Ik heb zeker in spellen zoals: FEAR, hl2 en Counterstrike; Source ongeveer 3X zoveel fps.

bijvoorbeeld: stress test bij css haalde ik altijd ongeveer 50 60 fps, nu haal ik 170...

en mijn pentium 4 kwam nooit hoger als 55 graden stressed. 9500AT zalman
netjes, zelf heb ik een 3500+ Venice en die wordt instabiel bij 2657 mhz
ik heb idd gehoort dat die 3500+ niet egt een ster is in overclocken.heb je wel vcore enz verhoogd? ;)
hoezo achterhaald??? :?
Ben jij wel wakker? :Z