Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung LE32C530 Review

mrjeweetwelNewbie 24 november 2010, laatste update op 20 december 2010, 6.052 views

Samsung LE32C530

Pluspunten

• prijs / kwaliteit verhouding
  • (aansluit)mogelijkheden
  • beeld is goed
  • draaibare voet

Minpunten

• Geen analoge audio-uit (alleen sp/dif)
  • Geen UTP aansluiting (internet op tv/streaming) maar dat is geen verrassing in deze prijsklasse.
  • Afstandsbediening is niet de mooiste (maar dat is persoonlijk)

Heb deze TV nu twee weken staan en hij bevalt erg goed. Ik heb hem gekocht omdat deze;
* Full HD is
* Veel aansluitmogelijkheden heeft (3x HDMI, VGA, USB etc.)
* Betaalbaar is

Op dit moment kijk ik TV via een analoog abonnement, dus de common interface kan ik niks over zeggen, maar dat deze er op zit was voor mij een vereiste voor de toekomst. Het analoge beeld is beter dan ik verwachtte, ook omdat de coax kabel door de muren/plafonds vrij dun is.

Ik kijk dus HD video via een externe harde schijf aangesloten op de USB poort, de interface (samsung connectshare) hiervoor is voldoende te bedienen via de ab en ook snel genoeg (maar verwacht geen wonderen). Het beeld is vloeiend en blijft nergens hangen. Er zijn ook genoeg formaten die ondersteund worden, in ieder geval voor mij. Ook via een DVI-HDMI kabel werkt het prima.

Het standaard geluid geef ik een voldoende, ongeveer wat je verwacht van speaker op de TV zelf. Er zitten 'touch' toetsen rechts onder het scherm, deze zijn bij schemering amper nog te zien en geven weinig 'gevoel' bij gebruik.

Ik ben erg tevreden met de aankoop en wil er nog een paar jaar mee doen, meer specificaties kun je vinden op de site van samsung zelf. Vooral de prijs/kwaliteit was voor mij een plus punt.

Heb jij ook een Samsung LE32C530?

Reviews door de redactie

De mijne heeft een 3,5mm koptelefoonaansluiting. Samsung heeft echter vaak meerdere uitvoeringen van een basismodel. De mijne heeft als modelnummer LE32C530-F1WXXN.

In grote lijnen sluit ik me aan bij de review. De tegenvaller kwam bij mij nadat ik de Neotion CI+ module had besteld met Ziggo smartcard. Het decoderen van met name HDTV is kennelijk te hoog gegrepen: regelmatig verschijnen er blokken (digitale vervorming) in beeld, vooral bij veel beweging en/of beeldwisselingen. Ik zou zeggen dat de decoder de datastroom niet kan bijhouden. Het is me niet helemaal duidelijk of dit nu aan de TV of aan de CI+ module te wijten is.
Wie weet hoe dit precies zit?

Een tweede exemplaar heb ik in gebruik genomen als klantenmonitor op een PC. Je hebt dan uiteraard niks met het decoderen van een digitaal TV-signaal van doen en het beeld is in dat geval perfect. Direct uit de doos is het qua afregeling weliswaar net een vuurtoren: dynamisch contrast, randverscherping, kleurverzading etc. staan veel te hoog. Het doet gewoon pijn aan je ogen! Gelukkig laat zich dat via het menu allemaal tot redelijke proporties terugregelen en dan heb je voor een bescheiden prijs een beeld om je vingers bij af te likken!

[Reactie gewijzigd door Iré Iveque op 3 december 2010 02:41]

Update 24-12-2010
Het probleem van het blokkerige beeld bij HD zenders is opgelost door een nieuwe firmware update van de site van Samsung (T-MSX5DEUC-2007.4).
Ik heb hetzelfde probleempje, maar ik vermoed dat het komt omdat ik een "slechte" kabel naar mijn slaapkamer heb liggen. Ik ga zo naar de winkel om een sterkere (lees betere) kabel op te halen. Ik ga er dan vanuit dat het signaal sterker word en dat het probleem dan opgelost is.
Je leest van mij :)

Update: 20-12-10
De kabel is vervangen en was inderdaad het probleem. Ik heb nu een dikkere kabel, minder signaalverlies, gehaald en zelf 2 stekkertjes opgezet. Dit omdat deze kabel door de muur naar boven is getrokken. Mijn voorkeur zou er naar uit gaan om gegoten stekkers te nemen, maar soms kun je niet anders. Nu zijn al mijn zenders perfect, wel een luxe hoor. Een full hd tv met hdmi en usb op mijn slaapkamer. Nu nog uitvogelen hoe ik de tv wil instellen. Het irri opstartgeluidje eruit bijvoorbeeld. En wie weet hoe ik snel van de tv naar de radio kan overschakelen? Is daar een knop voor op de ab?

[Reactie gewijzigd door Out op 20 december 2010 10:32]

Mag ik vragen of jij een headphone aansluiting aan de achterkant hebt? Links van de hdmi poorten.

Ik zie veel verschillende feiten op het net, en wil het nu toch graag weten :-). heb deze tv namelijk ook in bestelling staan en wil via 3.5mm mijn versterker aansluiten.
Net deze TV in huis, maar ik krijg bij het zappen (analoog) geen namen te zien van wat er op dat moment bezig is. Weet iemand hoe dit te fixen is?

Bij voorbaat dank,
Thisegzz