LG BD570 Review

Kars 24 november 2010, laatste update op 24 november 2010, 1.017 views

LG BD570

Pluspunten

• Kwaliteit beeld
  • Eenvoudige installatie
  • Snelle opstarttijd

Minpunten

• Afwerking achter frontklepje

Geluidskwaliteit Score: 4
Aangezien ik een mooie aanvulling wou op mijn LG tv, ben ik op zoek gegaan naar een budget-vriendelijke BD-speler.
Na enig zoekwerk is het de LG BD570 geworden, voor een leuke prijs uiteraard :)

Bij het openen van de doos valt me op dat de speler wel breed is, maar niet diep.
Past makkelijk in mijn meubel.
Aansluiten gaat eenvoudig en de eerste opstart verloopt vlot.
De afwerking is netjes, hoewel achter het klepje (die het hele front afdekt) de knopjes iets minder mooi zijn. Front moet openstaan om de USB functie te gebruiken, wat dan wel jammer is.

Installatie
De opstarttijd is ongeveer 10 sec. tot aan het homescreen. Het lijkt alsof er op de achtergrond nog wat wordt ingeladen, aangezien de animatie niet direct vloeiend loopt. Na 3 sec. is het wel goed.
De functies (Film, Foto, Muziek, Home Link, NetCast en Setup) zijn overzichtelijk en goed bereikbaar.
In de setup heb ik meteen de taal en landinstellingen gedaan en connectie gemaakt met m'n wireless netwerk.

Beeld
Wow, scherp! Had m'n mediacenter al wel op 1080p draaien, maar lijkt nog mooier.
Geen ghosting of artifacts.

Geluid
Aangesloten op m'n Sony versterker doet 'ie gewoon wat 'ie moet doen, dus prima geluid leveren :)

Featureset
Aangezien ik twee pc's in het netwerk heb met Windows 7, werkt de koppeling met 'Home Link' wonderbaarlijk goed. Streamen van HD-content is geen probleem. Ook foto's kijken vanaf het netwerk gaat mooi vlot en vloeiend.
De NetCast optie is leuk, maar ik vraag me af of ik dit veel ga gebruiken.

Instellingen
Tijdens opstarten wordt er gecontroleerd op firmware updates. Ik heb er 1 gehad, maar dit duurde 1.5 uur voordat het proces was voltooid. Vond ik zelf te lang, hoewel er (onderwater) waarschijnlijk wel veel dingen zijn aangepast.
Netwerkopties zijn makkelijk in te stellen. Ook de beeld en geluidsinstellingen zijn eenvoudig en snel aan te passen.

Al met al ben ik er erg tevreden mee. Prima speler voor een prima prijs.

Heb jij ook een LG BD570?

Het updaten duurt inderdaad erg lang, en heb zelf nu enkele keren meegemaakt dat het helaas nog weleens wil mislukken.