Specificaties 3,8" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Optimus 7 E900 Zwart Review

mlohnen 24 november 2010, 3.896 views

LG Optimus 7 E900 Zwart

Pluspunten

• Goed helder scherm
  • Touchscreen werkt goed en nauwkeurig
  • WP7 is een razendsnel OS en lijkt tot nu heel stabiel
  • DLNA streaming is leuke extra

Minpunten

• SMS spellingscontrole niet uit te zetten
  • Losse verkoopprijs aan de hoge kant
  • Geheugen niet uitbreidbaar (16GB)
  • WP7 nog niet in het Nederlands

Sinds een week heb ik de LG E900 Optimus 7, de eerste telefoon van LG met het nieuwe WIndows Phone 7. Tot nu toe bevalt het apparaat heel goed, het nieuwe OS van Microsoft (afgekort WP7) voor smartphones werkt soepel en snel. Het touchscreen reageert nauwkeurig en aanraakfouten komen nauwelijks voor. Het LCD scherm van de telefoon is helder en scherp en is goed in te stellen.

LG heeft zelf de mogelijkheid toegevoegd om direct foto's en/of filmpjes via DLNA te streamen naar apparaten in het netwerk die dit ondersteunen. Alhoewel een hoog gadget gehalte is deze functie toch wel erg leuk. Je kiest een gevonden apparaat in het netwerk, kies een filmpje of foto en hup het desbetreffende apparaat toont ineens jouw film/foto! Ik heb het getest op mijn Xbox 360 en Philips LCD tv en het werkt op allebei vlekkeloos.
Een ander extraatje van LG is de mogelijkheid om panorama foto's te maken. Ook dit werkt heel behoorlijk en je wordt door een soort van wizard heel makkelijk door het proces heen geloodst.

De WP7 Marketplace is goed toegankelijk ook al is het nog niet voor de Nederlandse markt. Er zijn al veel gratis apps en ook al behoorlijk wat Nederlandse (NU.nl, buienradar, enz). Het installeren van apps gaat snel en goed.

Het toestel is netjes afgewerkt, de voorzijde, bovenkant en onderkant zijn van plastic, aan de achterzijde is het grootste gedeelte van metaal. Deze plaat is te verwijderen en daaronder bevinden zich de batterij en SIM-kaart. Foto's van het toestel en foto's/filmpje gemaakt met het toestel plaats ik later nog.
Qua stevigheid voelt het goed (+/- 140gr) maar een valtest heb ik nog niet gedaan ;)

De batterijduur is zoals verwacht bij smartphones maar het valt niet tegen. Bij intensief gebruik (paar keer bellen, veel e-mail ophalen, paar sms'jes, een vrouw die 's avonds spelletjes erop speelt) hoef je de LG toch pas de volgende dag op te laden. Bij minder intensief gebruik doe ik toch ruim 2,5 dag zonder lading.

Verder is voorlopig het toestel grotendeels in het Engels (of 1 van de andere 4 talen die momenteel beschikbaar zijn), maar WP7 kan wel al een aantal zaken in het Nederlands weergeven (tijd/datum).

Vervelend is wel dat de spellingscontrole bij sms'en niet is uit te schakelen en dat het toestel mij dus regelmatig probeert te verbeteren in het Engels. Als ik het goed begrijp komt LG wel later met een update die het toestel omschakelt in het Nederlands.

Al met al een prima eerste WP7 toestel van LG, de losse verkoopprijs had nog wel iets lager kunnen zijn (450).

Heb jij ook een LG Optimus 7 E900 Zwart?

De spellingscontrole kan je wel uit vinken onder settings>system>keyboard> Correct misspelt words, deze uit vinken :P

Heb de LG e900 ook ben er super tevreden over!!! alleen de speaker is mono maar koptelefoon en mic zijn super!
Wat mij opviel op de doos van de LG e900 is dat er NL op staat. Dus speciaal voor Nederlandse markt. Ik denk dat die volgend jaar in Nederland ook op de markt verkocht word als een Nederlands toestel. Zelfs het boekje was al in het Nederlands. Vraag me af of dit bij de Omnia ook het geval is of niet.

Wij krijgen dus de Nederlandse Update net als alle lg's die al in de winkel liggen :)

[Reactie gewijzigd door Hyperik op 23 december 2010 10:49]

En je hebt met de LG E900 het snelste geheugen dat je kan krijgen voor een smartphone, omnia 7 heeft hier maar 8 GB van, de LG E900 heef 16GB. Nadeel is dat NAND geheugen vast gesoldeerd zit maar het is sneller dan sd kaartjes en 16 GB vind ik voor de meeste gebruikers meer dan genoeg!

Zo haal ik AL jouw negatieve punten onderuit!!! :)

SMS spellingscontrole niet uit te zetten - Kan wel zie 2 posts hoger!
- Losse verkoopprijs aan de hoge kant - hangt er van af waar en wat voor een abbo, goedgeprijste abbo's zijn er!
- Geheugen niet uitbreidbaar (16GB) - Maar wel snel NAND geheugen!! 16 GB is meer dan genoeg voor meeste gebruikers!
- WP7 nog niet in het Nederlands - Komt er aan met update! zelfs alle documentatie is al in het nederlands!

De Omnia is er ook in 16 gig. En is qua specs een poepie beter dan de LG.
en qua design ook. Maar helaas is de LG voor zover ik weet de enige met de coole dlna functie. Toch wel erg leuk.
Samsung heeft ook al dlna mogelijk gemaakt voor de omnia 7 en Nokia gaat er 1 deze maanden er ook mee komen :)
En in de losse verkoop is dit toestel nog maar €199! Heb net mijn HD2 met WP7 en battery drainage verkocht en dit toestel aangeschaft :)
Is er trouwens al een deftige GPS? En weten jullie iets over dat er volgend jaar Nokia's zouden komen met WP8? Zou het dan evt niet beter zijn om hierop te wachten, of is deze aanschaf toch nog de moeite?
Heeft dit toestel ook active sync mogelijkheden?
Mag ik vragen welke toestellen je in het verleden hebt gebruikt. En wat vind jij dan een passende prijs voor het toestel? Ik heb namelijk nog nooit minder dan 500 euro betaald voor een nieuwe high end smartphone.
Ik heb hiervoor een iPhone 3G en een Motorola MPx200 gehad.
En ja ik weet het smartphones worden nog steeds flink duur verkocht.
Als ik het vergelijk met andere apparaatjes tegenwoordig die net zoveel mogelijkheden bieden (behalve mobiel telefoneren) dan vind ik smartphones eigenlijk te duur.
Een heel leuk android tablet koop je tegenwoordig tussen de 150 - 300 euro, neem bijvoorbeeld de aangekondigde Archos reeks 28,32 en 43 tablets.
Eigenlijk vind ik dat smartphones naar hetzelfde niveau moeten zakken.
De losse verkoop prijs is helemaal niet hoog voor dit toestel.

Als 450,- voor iemand te duur is dan kan je nog voor voordelige abonnementen shoppen. Ik heb een vodafone 270 min voor 2 jaar 27,50 euro 1e 12 maanden daarna 39,50 euro met internet 2 GB per maand, 804,- totaal voor 2 jaar.
Ik denk dat deze niet op het zelfde prijsniveau gaan zitten