Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 32LF2500 Zwart

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bediening

Minpunten

• Afwerking

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Mijn doel was om voor een leuke prijs een Full-HD tv aan te schaffen.
Mijn oog was gevallen op deze LG, welke op papier een leuke prijs/kwaliteit heeft.

Eenmaal bij de lokale tv-gigant was ik toch wel verrast over de beeldkwaliteit (zelfs via het 'demo kanaal').
De prijs viel inderdaad mee, dus mocht de LG mee naar huis.

Installatie:
Bij thuiskomst meteen uitgepakt en de stickers verwijderd. Geen rare resten die achter bleven.
De handleiding is duidelijk, de quick setup is in eerste instantie voldoende om meteen tv te kunnen kijken.
Wel een drukke afstandsbediening, maar werkt verder prima.
De bediening werkt vloeiend en prettig.
Ik heb meteen 3 apparaten aangesloten; Digitenne tuner, dvd speler en mediacenter.

Design:
Het uiterlijk vind ik persoonlijk wel redelijk, echter voelt het materiaal een beetje goedkoop aan.
De zgn. piano-finish lijkt soms wat bobbelig, maar ligt ook aan de lichtinval op de omlijsting.
De draaibare voet is wel prettig.

Beeld:
Ondanks dat de tuner en dvd speler analoog zijn aangesloten, ziet het beeld er netjes uit.
Mediacenter is met HDMI aangesloten en Full-HD ingesteld, in 1 woord super!
Strak beeld, goede helderheid en geen ghosting.

Geluid:
Tja, ik noem het matig maar voldoende. Helder in spraak, echter bij muziek schieten ze tekort.

Instellingen:
De instellingen zijn erg uitgebreid, vooral de Expert-settings voor beeld. Gelukkig zitten er een aantal ingebakken settings bij, voor iedereen wat wils.

Aansluitingen:
Zowel analoge ingangen als dubbele HDMI is aanwezig. Ook een VGA input ontbreekt niet.
Audio-uit is tweekanaals analoog.
Helaas zitten de meeste aansluitingen aan de achterkant ipv. de zijkant.

1 jaar verder:
Ik heb de tv nu bijna een jaar in bezit en bevalt nog altijd uitstekend.
Inmiddels heb ik per ingang de juiste beeldinstellingen, en dit werkt prima.
Alle overige instellingen zijn nu naar smaak ingericht.
Daarnaast maak ik gebruik van een Logitech Harmony AB, welke prima ondersteuning biedt.
Al met al erg tevreden over het geheel.

Heb jij ook een LG 32LF2500 Zwart?