Philips 109P 19" Review

mrc4nl 22 november 2010, 516 views

Philips 109P 19"

Pluspunten

• redelijk moderne looks
  • goed menu+veel instellingen

Minpunten

• hij is zwaar
  • haast niet meer verkrijgbaar(jammer)

nou mn eerste revieuw,
ben ik serieus bezig? - JA
zal iemand ooit een nieuwe crt monitor kopen?- NEE
inleiding
ik heb tot op heden altijd "old school" crt monitoren gehad.
met deze phillips 109P als mn laatste aanwinst. of ik hem nou gekocht heb voor 0 euro, of 20: het was niet veel.

uiterlijk
de phillips 109P is een relatief moderne monitor, geen vierkante bak in comptergrijs(=lelijk wit)
maar een mooi scherm dat een vlakke voorkant heeft.
het scherm heeft allen wel een vrij dikke rand, en is zoals gewoonlijk zeer zwaar.
dat laatste heb je gelukkig niet zo vaak mee te maken.
en omdat ie zo diep is heb je ook een dito bureau nodig.

specificaties
nu kan ik jullie doodgooien met allerlijk waarden, maar daar word niemand beter van:
een paar balangrijke gegevens:
1.standaard resolutie: 1600X1200 @85 hz
2.max resolutie 2048 x 1536@ 60 hz
ik draai nooi max. reslutie, je ogen doen pijn van het flikeren en je ziet haast niets.(alles is natuurlijk heel klein)
ik heb nog geen test gedaan om de kijkoek en responsetijd te meten, maar zoals de meeste crt's betreft:
dat zal wel snor zitten.

futureset:
niet het minste onder de crt monitoren:
vele voorkeursinstellingen, auto calibration, bnc en vga input(er kan gewisseld worden tussen deze 2)
de kleuren bijstellen gaat redelijk makkelijk, al doe ik het op het oog, ik heb geen speciale hardware om na te gaan of de kleuren inderdaad goed staan.
ik zal kijken of ik nog wat "benchmarks"kan doen.

Heb jij ook een Philips 109P 19"?

waarom niet he als jij plezier hebt met die crt monitoren ik gebruik ook nog steeds een als 3e monitor en dell 17 crt