Specificaties 250GB HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD My Book Essential 250GB 250GB Review

E-Ford 1 september 2006, 329 views

WD My Book Essential 250GB 250GB

Pluspunten

• De warmteproductie vond ik opvallend laag. Wanneer de schijf rechtop staat is de koeling perfect! De warmte kan door de goed ontworpen perforatiegaten naar boven. Liggend kan de schijf zijn warmte minder goed kwijt. Ook het uitschakelende van de schijf, wanneer hij inactief is, is een erg goede functie om wamte en energie te besparen.

Minpunten

• De geluidsproductie is is hoger dan ik had verwacht. De schijf trilt een klein beetje, wat op mijn bureau voor een lage doffe brom zorgt.
  • Binnekort komt de schijf ergens anders te staan.
  • De mobiliteit van een 3,5" externe schijf vind ik zelf niet zo groot. Het is toch al snel een groot blok, en dan komt er nog een kleine voeding bij.

Mobiliteit Score: 3
Dit is echt een prima externe harde schijf.
Hij is lekker snel, door zijn 7200rpm en 16MB buffer. De schijf is sneller dan de interne 2,5" 80GB 5400rpm schijf in mijn laptop. Dit komt omdat USB2.0 de zwakste schakel is! Om energie en warmte te beparen stopt de schijf met draaien als hij een tijdje niet in gebruik is. Het design is voor zo'n goedkope schijf ook nog erg goed. Niet te opvallend, maar wel modieus. En kan zowel liggend als staand geplaatst worden.

Heb jij ook een WD My Book Essential 250GB 250GB?

Ik heb dat ook met dat brommen. Heel irritant maar verder prima schijf. Ik denk erover om hem maar op een doek te leggen ofzo... of een spons.

Best wel logisch nietwaar? De zwakste schakel in een laptop zal bijna altijd de HD blijven. 5400RPM is nou eenmaal traag...