Specificaties ~400W, niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Nexus NX-4090 Review

The Merovingian 29 augustus 2006, 490 views

Nexus NX-4090

Pluspunten

• Is mooi om te zien (zwart/oranje kleurcombo)
  • Is bijzonder stil (zie voor meer info silentpcreview.com)
  • Stabiel
  • Kabels zijn precies lang genoeg (voor mijn kast...)

Minpunten

• Kabels niet ommanteld
  • Te weinig kabels voor een echte power pc

Prestaties en stabiliteit Score: 3
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 3
Koelvermogen Score: 3
Prima prijs voor een goede voeding. Toen ik de eerste voeding uit de verpakking haalde zat er een deuk in, n van de stutjes van waarschijnlijk de trafo stond scheef in de behuizing en op die plek zat daardoor een deuk in de buitenkant. Waarschijnlijk was 'ie gevallen, gelukkig kreeg ik meteen een nieuwe.

De voeding is netjes matzwart afgewerkt, met een honingraat achterkant (is meer open dan een vierkant of gaatjesrooster), heeft een 12 cm oranje ventilator die erg stil is (1400 of misschien zelfs 2000 toeren ongeveer maar praktisch onhoorbaar, op silentpcreview.com geldt deze Nexus als referentiefan!) en heeft voldoende aansluitingen voor een kleinere pc. De kabels zijn niet ommanteld wat een vrij groot nadeel is.

Ik heb gemerkt dat de voltages ok zijn, de computer (4400+, 2 GiB, 5 hd's en een 7900GTX) is stabiel. Wel gaat de voeding brommen als ik bepaalde games speel waarbij de computer op de n of andere manier zwaar wordt belast. Dit zorgt voor redelijk wat geluid. Ben bang dat dit meer ondercapaciteit van de voeding is dan een productiefout. Maar zelfs op dat moment gaat de ventilator niet harder draaien en wordt de voeding niet warm.

Heb jij ook een Nexus NX-4090?

Korte review, maar wel uitstekend uitgelegt.

Misschien kun je wat meer vertellen over de aansluitingen, geluidsproductie ( in vergelijking met andere componenten),
waarom je hebt geupgrade, hoe hij is in vergelijking met je oude voeding.