Specificaties 15,6" (1366x768), 250GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP G62-b03SD Review

AHaring 20 november 2010, laatste update op 21 november 2010, 1.119 views

HP G62-b03SD

Pluspunten

• vormgeving
  • toetsenbord voelt goed aan
  • hdmi uitgang erg goed (youtube HD 1080P ziet er super uit)

Minpunten

• scherm + video kaart
  • gebruik extern scherm bedroevend (1920x1200)

Een prima laptop, ziet er prima uit maar het scherm vind ik niet helemaal ok. De HP tooling, kleine zwarte letters, is maar zeer slecht te lezen op het scherm en de skype icoon op het blauw is allemaal zeer flets, geen contrast en onscherp. De fletsheid is vooral zichtbaar als je het scherm een klein beetje kantelt, de horizontale kijkhoek voor een beetje kleur is erg klein, de verticale kijkhoek is verder ok.
Ik heb de laptop aan mijn 26"Acer scherm gehangen en dat is helemaal bedroevend. De resolutie1920x1200 is ok, de fonts worden echter verminkt. Als je (ook) met en extern scherm wil werken zou ik dit eerst goed testen.
Ook aan de tv gehangen met HDMI en dat ziet er wel verrassend goed uit, veel beter als op het scherm.
Met het installeren kan je kiezen tussen een NL of EN win 7 installatie
Bottom line geen aanrader wat mij aangaat en een beetje spijt dat ik hem van te voren niet goed bekeken heb. Hij wordt verder gebruikt door vrouw en kids voor een beetje office en internet dus dat zal hij verder grafisch wel trekken.

• ACER AL2623W
  • Samsung LE37
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een HP G62-b03SD?

Speelt die van jou vloeiend 1080p vanaf YouTube? Ik heb een Amerikaans model met een Core i5 en die trekt het niet. Verder vind ik het scherm juist zeer helder, maar misschien komt dat doordat ik van een oude Packard Bell afkom. Dat de fonts worden vervormd is misschien met een tweak of instelling wel te verhelpen, als je even zoekt vind je vast wel wat :P
Ik heb nog een nadeel gevonden van deze laptop. Je kunt er Windows XP niet op installeren (zowel 32 als 64 bit). De laptop geeft tijdens de installatie een BSOD. Windows 7 (32 en 64 bit) draait perfect, Windows 2008 64bit, Ubuntu 10.04 en Ubuntu 9.04 werken ook naar behoren.

Alleen het installeren van Windows XP kan voor problemen zorgen. Best jammer... Nu kan ik niet downgraden. Ook met drivers van HP (van andere G62 types, dit type zijn geen drivers voor) krijg ik hem niet aan de praat. Hij blijft tijdens de Windows installatie BSOD's geven.
waarom zou je windows xp op een nieuwe laptop willen? windows xp word niet meer ondersteund door hp dus vandaar dat het niet meer mogelijk is. en je kan windows xp virtueel in windows 7 draaien.
Sata drivers installeren met nlite? Of sata uitzetten en booten met ata als je windows xp wilt installeren.