Sandisk Mobile Ultra microSDHC 16GB Class 4 + Reader Review

LogiZ5500 20 november 2010, laatste update op 20 november 2010, 1.259 views

Sandisk Mobile Ultra microSDHC 16GB Class 4 + Reader

Pluspunten

• USB card reader
  • Voldoet aan class 4

Minpunten

• Relatief duur
  • Vergelijkbare class 2 kaartjes zijn even snel

Wat is het:
Een Sandisk Mobile Ultra Micro SD 16GB Class 4. Voor het gebruik in bijvoorbeeld je mobiele telefoon. Handig voor het opslaan van toch een flinke hoeveelheid data.

Reden van aanschaf:
Mijn huidige 8GB kaartje voldeed niet meer, ik besloot de opslag grootte te verdubbelen naar 16GB. Hierbij was mijn keuze gevallen op Sandisk, ik heb hier toch altijd goede verhalen over gehoord en vaak komt naar voren dat deze toch flink wat sneller zijn dan het Class nummer dat erop vermeld staat.

Specificaties:
Sandisk
Micro SDHC
16GB
Class 4

Verpakking en inhoud:
De SD kaart komt in een blister verpakking samen met een USB kaart lezer. Echter zonder SD adapter (voor mij geen punt).

Prestaties:
HD Tune Pro

Write/Read test:
Read gemiddeld 13mb/s
Write piekt op 5,8mb/s
Op het moment van deze tests was er nauwelijks data op het kaartje aanwezig (het schijnt uit te maken?)

Ik kan concluderen dat je aan dit kaartje wel een goede hebt. Echter zijn er voor deze prestaties vergelijkbare en vooral goedkopere kaartjes beschikbaar.
Bij Dataio is mij verteld dat dit kaartje presteert als een Class 6 kaartje, dit is ook de reden waarom ze deze vermeld hebben op de site als Class 6 terwijl er duidelijk op het kaartje Class 4 vermeld staat.

Class 4 is dus ook echt de juiste benaming voor dit kaartje, want beter dan dat presteert het ook niet. Ik ga Dataio vragen om het kaartje terug te nemen, want voor deze prijs kan je twee vergelijkbare kaartjes aanschaffen.

Mijn advies, koop deze niet en ga voor een gemiddeld class 2 kaartje van Sandisk, de link geeft een micro sd kaartje van sandisk met dezelfde prestaties voor een prijs van 23,-.

Heb jij ook een Sandisk Mobile Ultra microSDHC 16GB Class 4 + Reader?