Logitech Harmony One Advanced Universal Remote Review

Ikke_Niels 19 november 2010, laatste update op 19 november 2010, 1.006 views

Logitech Harmony One Advanced Universal Remote

Pluspunten

• Volledig programmeerbaar
  • Gecombineerde afstandbedieningen in één profiel
  • Infrarood leren van oude afstandbedieningen
  • Accu

Minpunten

• Software wil soms nog wel eens langzaam zijn
  • Verplicht registeren bij Logitech

Configuratie Score: 4
Afstandbedieningen daar krijgen er steeds meer van en na gehasses met "multifunctionele" afstandbedieningen die toch nét niet alles kunnen was ik op zoek naar een echte multifunctionele die ook alles kon.
En gelukkig eindelijk gevonden :D

Programmeren
Het grootte pluspunt van de Logitech Harmony one advanced is dat er software geleverd wordt of volledig je afstandbediening te customizen, ofwel geen gerommel met boekjes en hopen dat de codes die erin staan ook echt werken maar een online database van Logitech.
Daarnaast heeft de afstandbediening de mogelijkheid om van je oude afstandbedieningen te leren.
Je selecteert simpelweg de actie die je je logitech wilt leren en gaat ze 1 voor 1 af, richtend op de achterkant van je harmony om de acties vast te leggen. Een proces wat even duurt (de handleiding waarschuwt je er al voor) maar uiteindelijk is het het wel waard.

Extra knoppen
Ook is er de mogelijkheid om "virtuele" knoppen te maken, de logitech heeft als elke afstandbediening een beperkte set knoppen welke alleen handmatig toe te wijzen zijn maar zeker als je een profiel actief hebt waarbij je verschillende apparaten gelijk bedient kom je soms toch nog wat te kort. Gelukkig kan je daarvoor de touchscreen instellen om daar ook nog knoppen te defineren. 8 knoppen per pagina met een ongelimiteerd aantal pagina's.

Buiten dat het software programma (in mijn ogen) wat langzaam reageert is het redelijk logisch opgezet.
Ik moet er wel meteen bij melden dat het instellen van dit ding niet aan iedereen is overgelaten... eigenlijk net zoiets als het instellen van een videorecorder vroeger, je moet er geduld voor hebben en tijd insteken.
Verder tip: laat je kabel nog aan je pc hangen ook als je al denkt dat je klaart bent je zal de eerste dagen nog knoppen toevoegen/veranderen etc.

Wat mij daarnaast ook tegenviel is dat er een account aangemaakt moest worden bij Logitech... dit is verplicht bij het opstarten van de software je MOET inloggen... de toegevoegde waarde zie ik eigenlijk niet op het enige na dat je profile op een server wordt opgeslagen... minnetje voor logitech.

Combineren van afstandbedieningen
De grootste feature die ik al een beetje hierboven heb verklapt is het kunnen combineren van afstandbedieningen in 1 profile.
Voorbeeld:
Ik heb een profiel "TV"
Daarin heb ik ingesteld dat ik naar de volume knoppen voor mijn tv, ook met andere knoppen de volume van mijn digitenne kastje kan bedienen. Dit is maar een simpel voorbeeld van hoe krachtig dit is.

Verder is het mogelijk om "opstart scripts" te definieren:

Ofwel bij mij:
Digitenne aanzetten
Digitenne op tv-tuner zetten
Digitenne op kanaal 9 zetten (kijk veel veronica ;P)
TV switchen naar AV1

Ik kan de harmony One eigenlijk alleen maar aanraden.
Een belangrijk nadeel voor een aantal mensen zal de prijs zijn, het blijft prijzig voor een afstandbediening, maar denk maar hoe duur je tv is, dan wil je er toch ook een mooie afstandbediening bij ;)
En daarnaast krijg je wel een heleboel flexibiliteit terug.

Heb jij ook een Logitech Harmony One Advanced Universal Remote?

Top review ben het helemaal met je eens heb de harmony nu meer als een jaar ,
en ik wil geen ander meer. :D
Ik heb hem ook .. perfect ding als je veel remotes hebt. Nu wil ik er weer vanaf omdat ik hem nauwelijks meer gebruik :D