Specificaties Tower, 1 interne bays - Bekijk alle specificaties

Thermaltake M9 VI1000BWS Review

Rav3n89 24 november 2010, 461 views

Thermaltake M9 VI1000BWS

Pluspunten

• Betaalbaar
  • Ruim
  • Koelt goed
  • Mooi
  • Stevig

Minpunten

• Geen removable backplate
  • Voeding zit bovenaan in de case (niet iedereen vind dat leuk)
  • Luid (voor sommigen)
  • Fans beschikken enkel over molex aansluiting, dus draaien standaard erg hard

Ik had dus enkele maanden geleden een nieuwe case nodig om mijn pc op te kuisen en koeler te maken.
Mijn oog viel toen op de Thermaltake M9 omdat ze er ruim, functioneel en mooi uitzag.
Deze dan direct besteld samen met een nieuwe cpu koeler en voeding.

1e indruk:
Bij het uitpakken viel me al direct op dat Thermaltake zijn best heeft gedaan om een zo volledig mogelijk product af te leveren. In mijn pakje zat een extra 3.5" bay frontpanel, extra schroefjes, twee 120mm blauwe led fans ...

Installatie:
Allereerst de nieuwe cpu koeler geplaatst en men voeding op zijn plek gezet.
Daarna rustig het mobo geplaatst en zonder enig allignement problemen alles kunnen vastzetten.
Cable management ging wat moeilijker maar dat lag vooral aan mezelf .... :P
De drivecage met 120mm fan bied plaats voor 3 HDDs en kan op verschillende hoogtes geplaatst worden.
Uiteindelijk alles zonder veel problemen gemonteerd gekregen en dan de 1e keer opstarten in zen nieuw huisje ....

Performance:
De case staat bij mij op mijn bureau op nog geen 10cm van mij af en ik heb niet echt veel last van het geluid ... nu is hij wel luider dan mijn oude case maar dit komt omdat de complete voorkant bestaat uit mesh.
Dit oplossen betekend dat je kabeltjes en verloopstukjes moet gaan halen want de fans zijn standaard uitgerust met molex aansluitingen en enorm korte kabels.
Koelen doet de case fantastisch, met mijn stock koeler ging ik van 73 naar 49.8 en nu met de nieuwe cpu koeler erbij houd hij een mooie 32 aan met een temperatuur van 23 in de case. De case zelf voelt aan alsof het een ijskastje is, lekker koud.

Looks:

De 2 led fans geven mooi blauw licht en de plexi sidepanel laat deze dan ook mooi zien.

Heb jij ook een Thermaltake M9 VI1000BWS?