1 review

Specificaties Set - Bekijk alle specificaties

LG HB600 Review

Erik09121971 18 november 2010, laatste update op 18 november 2010, 3.717 views

LG HB600

Pluspunten

• Zeer kompleet systeem voor weinig geld, met een zeer goed voor beeldkwaliteit en een ruim voldoende voor geluidskwaliteit.

Minpunten

• Helaas alleen optische digitale audio aansluiting, mijn UPC decoder heeft alleen coax

Geluidskwaliteit Score: 4
Review LG HB 600;
Mijn oude receiver had het na 18 jaar trouwe dienst het begeven, tenminste na de verhuizing werkte meerdere druktoetsen op het front panel niet meer, gelukkig nog wel via de afstandsbediening (deze was toen het top model van Sony).

Was al een tijdje aan het rondkijken, wilde graag een 2.1 receiver om toch ruimtelijk geluid te hebben zonder 5 speakers neer te zetten, daarnaast wilde ik graag de mogelijkheid hebben om via het lokale netwerk muziek te spelen. Eerst gebruikte ik de Xbox 360 hiervoor, maar ik vind dat apparaat te veel herrie maken.

Nu kwam ik na een tijdje zoeken op deze Hometheater uit, kon alles wat ik wilde met als bonus dat er een Blue-rayspeler in zit en video streamen ook mogelijk is (hoewel ik dat niet het belangrijkste vind).

Heb hem aangesloten op mijn HD-ready Philips LCD tv (82cm, 2006) en moet zeggen dat het beeld goed is (1080i) wat vooral opvalt is dat DVD video goed wordt geupscaled (beter dan op mijn Philips DVD speler met HDMI uitgang en upscaling, hangt nu aan LCD tv-tje op de slaapkamer) , maar nog beter is de beeldkwaliteit van DVX films die ik vanaf mijn NAS stream (DLNA), zeker vergeleken met de Xbox 360 die ook vanaf dezelfde NAS kan streamen.

De LG HB600 is via wifi-G 54mbit draadloos verbonden met mijn netwerk, voor DVIX films is dit meer dan voldoende, maar zelfs een HD-film streamen ging bovenverwachting goed!

Het enige problemen dat ik had was met de software update download, x-keer geprobeerd maar steeds faalde de download, 1 keer ging hij goed maar toen faalde de update zelf. Uiteindelijk heb ik dit opgelost door de installatie bestanden bij LG te downloaden en met deze bestanden heb ik via een USB-stick alsnog de HB600 kunnen updaten! (ging overigens sneller dan via HB600 downloaden)

Geluid vind ik niet slecht, maar ook niet overweldigd goed (zoals beeldkwaliteit), maar ja je kunt niet alles verwachten voor 282 euro voor een verder zeer compleet systeem.

De standaard online diensten zijn ok, youtube is helaas niet weer te geven in HD, maar hier valt nog mee te leven, wellicht dat in de toekomst het met een software update alsnog wordt gefixed. Picasca gebruik ik niet, kijk mijn foto's vanaf de NAS en wheaterchannel is leuk, meer niet.

Samengevat een systeem dat ik ten harte aanbeveel, mocht men beter geluid willen er zijn nog meerdere varianten van LG verkrijgbaar met betere luidsprekers, deze zijn dan wel zo'n 100 euro duurder (hardware lijkt mij verder gelijk). Voor gemiddelde woonkamer is dit systeem meer dan genoeg.

• Philips LCD TC HD-Ready 82cm (2006)

Heb jij ook een LG HB600?

Let wel op met de laatste update. Ik kwam dit tegen in een review :

Version : HB.8.31.300.C

This is the new Cinavia DRM that has all the PS3 owners in a uproar, if you download anything from the net and it has the 'watermark' the audio will be disabled. If you upgrade you will be not be able to watch new mkv,avi,avcd,wmv,mp3,vob,ect... copies from the net.
Hoi Eric,

Werkt het menu een beetje vlotjes en gaat het streamen van mp3,s en foto,s een beetje rap? Neem aan dat als ik mp3,s stream vanaf mijn NAS dat de tv aan moet staan?

Nette review, thanx!

Grtz Jack
Dag Jack,

Inderdaad de TV moet aanstaan om te kunnnen browsen door je media bestanden (op de NAS), heb tot nu toe nog steeds geen Hometheater gevonden die dit wel kan (op display)

Voor radio en audio cd weergave hoeft de tv niet aan te staan, gaat prima met het display.

Zou persoonlijk gewoon een remote met display willen waarmee je door je media bestanden kunt broswen (mp3 audio) zonder dat je je tv aan hoeft te zetten..... Technisch is dit makelijk mogelijk, gewoon via Wifi (of Bluethoot of ZigBee), hometheater hangt tegenwoordig toch al in het netwerk.

Groeten,

Erik
Geen last van, overigens staat er 'disabled DRM' waar enabled mij juist een probleem lijkt?

Inmiddels zitten we op 8.31.319 (via 317) helaas zijn changelogs nergens te vinden en loopt de LG site achter de feiten aan.
Hoe staat het met bovenstaande DRM problemen? Nog geen last van? en SRT?

Ik heb (helaas) de HB354BS van eind 2009 en die kan alleen Youtube en geen DNLA of CIFS.

Is dit een waardige vervanger? Ik denk er aan om de huidige 'speakereitjes' te houden en denk dat ik met deze set met simpele speakertjes de beste deal heb t.o.v. de andere LG sets.
Gisteren deze via marktplaats gekocht, opgehaald en geinstalleerd. Tot op heden redelijk tevreden, zit iig enorm veel geluid in. Vanavond even TV met HDMI aansluiten, hoop dat het goed werkt, maar eigenlijk geen twijfels over.

Op zich jammer dat je altijd de TV aangesloten moet hebben om bijvoorbeeld muziek van een USB stick ed af te spelen. Ik denk dat ik maar een MP3 dvd maak, met al mijn muziek erop. Dan heb ik daar ook geen problemen mee.

Vraag me alleen nog af of ik LG remote hiervoor kan gebruiken. De android app kent hem nu iig niet.