Antec NeoPower 430 Review

DropjesLover 15 september 2006, 2.304 views

Antec NeoPower 430

Pluspunten

• gemeshte kabels
  • modulair uit te breiden
  • stilte
  • rendement (stroom is duur)

Minpunten

• geen 2e PCIe stekker

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Wegens het uitvallen (en te lang wachten op een vervanger) heb ik in overleg met de pc-zaak Azerty de oude voeding ingeruild voor deze. De oude voeding was een Antec Smartpower, met kapotte condensator wegens hitteproblemen, met als resultaat een continu hoog piepend geluid. Hier werd ik redelijk gek van en heb hem dus RMA gestuurd. Na een week wachten (zonder pc!!) was er nog geen nieuws, dus heb ik maar eens gevraag hoe het er voor stond. Er werd mij gezegd dat er zoveel van deze voedingen terug kwamen dat ze er geen meer hadden en dat de levertijd van deze (OEM versies) 2 weken was. En dus met overleg (55 euro terug gekregen) deze voeding aangeschaft voor een meerprijs. Alles overgemaakt en klaar, dacht ik. Dus ik even kijken bij wat men op tweakers.net er over zei. Met als resultaat dat k bijna van mn stoel af viel van schrik, want hij zou niet goed samen werken met een Asus A8N bord, die ik dus heb. Gelijk gebeld naar Azerty, waar men me verzekerde dat de problemen opgelost waren. En de volgende dag kwam hij binnen en werd gelijk ingebouwd. Hierbij moest ik wel weer mijn CPU koeler verwijderen, maar dat moet altijd als k iets er boven in wil bouwen.

De uitrusting:

Het is een standaard ATX 2.0 voeding, maar wordt met standaard zwart nylon gemeshte (omhulde) kabels geleverd. Dit maakt een geordende indeling mogelijk en zorgt er voor dat het geen spaghetti in je kast wordt. Hierdoor is een goede airflow mogelijk, wat weer bevorderlijk is voor je temperaturen en geluidsproductie. Tevens is het een modulaire voeding, wat inhoud dat je zelf je kabels op de voeding inprikt, om zo overtollige kabels zonder nut gewoon weg te laten. De 24pins en P4 stekker zitten standaard vast, maar verder zijn er nog 3 4 polige, 2 SATA, 1 4 polige naar 2 floppy en helaas 1 PCIe videokaart kabel meegeleverd, allen zwart gemeshed. Het is dus niet (meteen) mogelijk om een crossfire of SLI opstelling te maken, hiervoor heb je een extra PCIe kabel nodig, welke ook modulair moet zijn.

De aansluitmogelijkheden:

Zoals gezegd kan je zelf bepalen welke kabels je er op insteekt, met als max 5 extra kabels naast de 24pins en P4 stekker. De hoeveelheid meegeleverde kabels is ruim voldoende voor bijna elke toepassing, maar dus helaas niet voor de crossfire/SLI user. Misschien is de 2e kabel wel meegeleverd bij de hogere wattage voedingen, maar dat weet ik niet.

Prestaties en stabiliteit:

Mijn systeempje draait er probleemloos op (voorlopig). Door gebruik van hoogwaardige componenten zal deze voeding ook probleemloos 430 watt kunnen leveren volgens mij, al heb ik dit niet geprobeerd (zou ook ff niet weten hoe :P ).

Geluids- en warmteproductie:

Door gebruik van de hoogwaardige componenten treed er bij het omzetten zeer weinig verlies op, waardoor er weer minder warmte geproduceerd wordt. Hierdoor is er geen extreem grote fan nodig, maar wordt er gebruik gemaakt van een 80mm fan op lage snelheid, waardoor de warmte goed wordt afgevoerd en hij toch lekker stil blijft (momenteel hoor ik alleen nog een mn chipset fan). Aan te raden voor de stilte liefhebber 

Prijs:

Persoonlijk vind ik hem ietwat aan de prijzige kant, maar dat is al snel bij een hoogwaardige voeding. Vanwege de componenten en de stilte vind ik hem wel deze prijs waard.

Heb jij ook een Antec NeoPower 430?

Ik heb zelf de Antec NeoHE 550, dus 550 wat en ik moet zeggen, hij is erg stil. Ik had hiervoor een 300Watt Zalman voeding en deze nieuwe is stiller en efficiŽnter. 89%. Dus inderdaad minder warmte en minder stroomverbruik. Super ding.
maar hoe zit het dan met de 2e PCIe stekker zit hij bij de zwaardere versie die van jullie dus er bij wel ?

Voor de rest is het echt een Top Voeding heb hem zelf in de Antec P150 zitten je hoort hem echt bijna niet. En redelijk stabiele lijnen
Over het algemeen worden deze kabels ook bij de videokaarten geleverd dus dit zou geen probleem moeten zijn. Verder moet ik zeggen dat ikzelf ook erg tevreden ben met de NeoHE serie.
krijg jij een (gemeshte) modulare PCIe kabel bij je videokaart? k krijg er altijd een hele hoop bij wat k niet nodig heb, maar dat net weer niet :Y)
ik heb ook de 550 versie maar echt onhoorbaar bijna idd.
Heb de 550 watt versie en ben ook uiterst tevreden!! (zal zodra mijn pc op orde is ook wel een review plaatsen!)
Ik heb een aantal maanden geleden ook een NeoHe 430W voeding gekocht. Deze werkte perfect tot over een paar weken wanneer ik in een keer een mb en een cpu crash had. Het is gekend dat sommige mensen power-offs krijgen in combinatie met een Asus mb (Ik heb een Asus P5V-VM DH). Nu heb ik een nieuwe cpu gekregen van Intel en mijn mb is hersteld maar ik durf er m'n NeoHe voeding toch niet terug insteken... Of zou het daar niet aan liggen?