Specificaties 12,1" (1366x768), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI Wind12 U250 Review

sfc1971 6 december 2010, 2.824 views

MSI Wind12 U250

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Groot genoeg om comfortable te zijn, klein genoeg om makkelijk te dragen.
  • VGA en HDMI
  • 3 usb
  • 1 SD slot

Minpunten

• Plastic chassis is niet super stevig.
  • Warranty void sticker op makkelijke te vervangen onderdelen.
  • Geen bluetooth
  • Geen 3G

Helaas, hoewel er een led op zit voor bluetooth EN 3G ontbreken beiden. Waarom kunnen NETbook makers deze goedkope modules niet gewoon standaard er bij doen? Leuk dat ze optioneel zijn, maar de optie nergens te vinden.

Deze netbook is goed uit te breiden, er zit een standaard harde schijf in, die dus gewoon door een SSD kan worden vervangen. CORRECTIE: Orgineel stond hier dat schroevjes voor de HDD ontbraken, dit klopt echter tot mijn schaamte NIET, HDD wordt vastgehouden van buiten door schroevjes die ook de plastik klep vasthouden. Mijn fout, een ster extra toegekend. Feit blijft dat het plastik niet zeer stevig aanvoelt. Ben nog steeds bang het beeldscherm te breken bij dichtdoen of in de rugzak.

En hoewel deze netbook zeer makkelijk is te upgraden, een klepje geeft toegang, zit er een "warranty void" sticker over het klepje heen. Niet dat dit in Nederland rechtsgeldig is maar toch. Minpuntje, als je een netbook maakt met zo'n potentie schrik mensen dan niet af met zo'n domme sticker.

Voor de rest, snelheid is zeer goed en kan met gemak HD films afspelen en spellen. Alle hardware wordt ook onder Ubuntu herkend en werkt feilloos, zelfs sleep mode. CORRECTIE: SDHC card reader nog niet werkend gekregen.

Scherm is lekker helder en comfortable groot genoeg zonder een baksteen hoeven mee te sluiten.

Nu een tijdje gebruikt met Ubuntu. Resultaat. De laptop is zeer snel, kan (onder linux tenminste) met gemak HD films afspelen.

Heb jij ook een MSI Wind12 U250?

Reviews door de redactie

Kun je aangeven hoelang de accu meegaat bij normaal gebruik?
Heel moeilijk te zeggen, want ik gebruik hem niet normaal.

Maar Ubuntu zegt als ik de stekker eruit trek 4:35 over. Dit klopt enigzins MAAR is wel met aggresief power management (hij gaat zelden van 800mhz af).

3 uur bij intensief, 4 uur kantoor is mijn schatting. (met zes cell batterij, de dikkere)
De schroeven om de HDD vast te houden zijn de zelfde als van de behuizing. Deze heb je er uitgedraaid om toegang te krijgen tot de achterkant. Ze zijn dus wel aanwezig!
:o Inderdaad, review aangepast en extra ster toegevoegd.

Blijft dat het niet leuk is een sticker overheen te plakken voor een HDD en geheugen dat zo makkelijk is te upgraden (beide gedaan en de snelheid winst is enorm).
Hoi sfc1971,

Dankzij deze review denk ik dat ik deze laptop ook wil. Ik wil ook Ubuntu gaan draaien op dit systeem (op een SSD). Heb je de cardreader nog aan de praat gekregen? Wordt de rest zonder problemen herkend, of moeten er nog wat trucs worden uitgehaald?

Werkt de power management ook out of the box? (ja ik vind het makkelijk als het meteen werkt :Y) )

[Reactie gewijzigd door stefan001 op 2 januari 2011 17:32]

Hier ook een tevreden gebruiker. Ik vind persoonlijk weinig mis met de bouwkwaliteit in vergelijking met mn vorige Lenovo.

Wel een ander minpuntje: powermanagement werkt bij mij niet naar behoren, zelfs met Prime95 blijft de cpu op 800MHz lopen. Dit heb ik nu via de bios gewijzigd in een constante 1300MHz (Powernow uit).

Verder is het geheugen uitgebreid naar 2x 2GB (aanrader!) en een Corsair F120 gaat de klassieke HDD vervangen.
Ook ik kwam bij deze netbook uit..
Ik hoor iets over zwakke scherm profiel? Heb nu een Asus eee 100he, solide als een steen idd.
Zit er nietsnog beters aan te komen, met die nieuwe range chip van dit jaar?

Zijn jullie nog happy met deze machine, neig naar deze ipv asus?

mvg