Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/8G Review

Ziglar 17 november 2010, 943 views

Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/8G

Pluspunten

• net kaartje
  • makkelijk te installeren.
  • Perfect voor overklokken

Minpunten

• Weinig Moederborden zijn compatibel.

Stabiliteit Score: 5
over het algemeen is dit een zeer goed pakketje voor mensen die in de toekomst naar grotere hoeveelheid geheugen willen gaan. ik heb nu 2 van deze setjes = 16gb, en ben er zeer tevreden mee.
ze zijn zeer makkelijk over te klokken, hier bied dit setje je alle ruimte toe, de kans dat je processor overheat raakt is groter dan dat deze geheugenmodules het begeven door het verhogen van de fsb.

de prijs was echter wel enorm op het moment dat ik mijn eerste setje kocht, deze kostte toen( ongeveer een half jaar voor deze post) zo'n 210 euro.
op dit moment kost een setje rond de 100 euro, wat ik aan de lage kant vind.

ik raad mensen die overwegen dit setje te kopen, heel goed, maar dan ook heel goed te kijken of hun moederbord er voor geschikt is. niet alle moederborden kunnen 4gb ddr3 aan.

Overalll: KOPEN ;)

Heb jij ook een Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/8G?

De meeste Socket 1366 moederborden ondersteunen tot maximaal 24GB aan DDR3 RAM geheugen. Het makkelijk te installeren geldt voor alle DDR2 of 3 reepjes...er is maar 1 manier van goed aanbrengen aangezien de uitsparing op de DDR3 (of 2) reep maar op 1 manier in het geheugenslot kan worden gedrukt.
Een socket 1366 ondersteunt bij voorbaat al DDR3 reepjes...en moederborden met socket 1366
zijn geen zeldzaamheid tegenwoordig. Wat ook is, de uitsparing op het geheugen reepje van het type DDR3 is anders geplaatst dan de uitsparing van geheugen type DDR2. De reepjes DDR3 en DDR2 zijn qua oppervlakte even groot, alleen zit bij DDR2 de uitsparing meer in het midden, en bij DDR3 meer naar links of rechts.

Waar ik eerder benieuwd naar ben, en wat je beter ook had kunnen vermelden in je review, is dat je weinig aan een 32 bits besturings systeem hebt als je meer als 3, nogwat GB aan RAM wilt hebben. Je moederbord en CPU kunnen doodleuk 24 GB ondersteunen, maar als je OS het niet toestaat kun je er wel 24GB in proppen, maar er dus maar 3, nogwat GB van gebruiken...iets wat niet opschiet. Dus voor meer dan, zeg, 4GB werkgeheugen wel 64 bits OS vereist.

Zeer makkelijk over te klokken...Ze zullen net zo makkelijk over zijn te klokken als andere DDR3 repen.

Persoonlijk geef ik voorkeur aan een DDR2 of 3 reep met voorge´nstalleerde heatspreader, maar dat is ieder voor zich.

Deze zin: ''niet alle moederborden kunnen 4gb ddr3 aan.'' had ik zelf vervangen door:

~Let wel op dat het hier een DDR3 setje betreft en deze dus alleen compatible is met DDR3 ondersteunende moederborden. Ook is voor meer dan 4GB aan werkgeheugen een 64bits OS vereist.~

Iets meer info toevoegen is geen zonde...
Bij de aanschaf van een dergelijk groot geheugen voor een specifiek moederbord is het raadplegen van de Qualified Vendors List (QVL) een eerste vereiste. Dit geheugen staat bijvoorbeeld niet op de lijst, om zo eens wat te noemen, van de ASUS M4A89TD PRO/USB3. Een populair modern moederbord heeft blijkbaar zo zijn beperkingen met dit geheugen. Goed van Strainger om te waarschuwen voor incompatibilteiten die erg duur kunnen uitpakken als je even niet oplet.
Niet op de QVL staan wil volgens mij nog niet zeggen dat het geheugen niet zal werken op het desbetreffende moederboard, maar dit weet ik niet 100% zeker so correct me if I'm wrong ;)
Waarschijnlijk is de QVL een lijst van gegarandeerd werkende producten. (en dus naar alle waarschijnlijkheid ook getest op het desbetreffende product).