HTC Desire Z Grijs Review

incapable 17 november 2010, laatste update op 17 november 2010, 2.134 views

HTC Desire Z Grijs

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Uitklapbaar toetsenbord
  • Design
  • Android 2.2
  • Nieuwe HTC Sense

Minpunten

• Accuduur

Heb de desire z sinds afgelopen zaterdag binnen, heel mooi telefoontje en werkt echt snel. Geluid is niets over op te merken, beeldschermkwaliteit is verbazingwekkend goed ondanks het feit dat het een standaard lcd scherm is.
Nieuwe android 2.2 bied de nodige voordelen en de htc sense die erachter hangt is ook zeker een mooi stukje software.
Internet blijkt veel sneller te werken dan op mijn voorgaande toestellen terwijl het hetzelfde abbonoment is.
Grootste pluspunt ten opzichte van zijn broertje, de Desire HD, is het toetsenbord.
Zelden heb ik een mobiel toetsenbord gezien dat zo goed werkt, het Z-as schuifmechanisme is bijzonder fijn. Open klappen in je broekzak is hiermee ook gelijk verleden tijd.
Het is echter wel zo dat, wanneer je internet aan hebt staan, je accuduur drastisch achteruit gaat.
Wanneer je internet aan hebt en hij automatisch synchroniseerd houd hij het bij licht gebruik misschien net een dag vol.
Bij intensief gebruik haalt hij misschien het einde van de middag niet eens.
Dit is alleen te danken aan het feit dat de accu gewoonweg te klein is.
Aan te raden is, wanneer deze fatsoenlijk leverbaar zijn, een 2000+ mAh batterij aan te schaffen.

Heb jij ook een HTC Desire Z Grijs?

Dat van die accuduur heb je bij zo'n beetje alle smartphones uit het hogere segment. Dus in zijn klasse is het niet zo'n groot verwijt. Als je de hele dag internet aan hebt staan, helemaal middels WiFi, krijg je alle smartphones binnen de dag leeg. Dat soort zaken vraagt gewoon veel stroom.
Heb je verder zaken geprobeerd om de accu te sparen? Zoals het netjes afsluiten van apps na gebruik, brightness wat lager, Wifi/Bluetooth/3G uit op moment dat je ze niet gebruikt (daarvoor is afaik een prima gadget aanwezig op de telefoon). Dan zou je kunnen kijken wat je kunt halen.

Verder erg fijn om te lezen dat je het scharnier en toetsenbord zo fijn vind werken en dat het 'geluid' (je bedoelt beltechnisch neem ik aan?) in orde is.
Dat het zo is hoef je het er nog steeds niet mee eens te zijn, ik vind een telefoon die niet eens een dag kan volhouden met matig gebruik, behoort niet een telefoon genoemd te worden maar een handheld met telefoon functionaliteit.
Het is namelijk niet zo dat er geen mogelijkheid is betere batterijen te gebruiken maar omwille van de esthetiek word de batterij klein gehouden.
Dat kan beter en ben ik zeker met de reviewer eens.
Ben wel met je eens dat sommige zaken niet altijd aan hoeven en er opties zijn om de batterijduur te verlengen.
Met welke telefoon heb je de desire Z vergeleken?

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 17 november 2010 14:23]

Toch appart dat ik een HTC Desire heb waarvan hij toch zeker meer dan een dag meegaat met Wifi heel de dag aan. Ik moet wel toegeven dat dit met modded software is. Opendesire Rom. Deze is naar mijn idee ook stuk zuiniger dan de rom van standaard HTC. Ik kan nu 2 dagen ipv 1 dag met mijn telefoon doen. En dat maak het allemaal toch een stuk fijner/mobieler. Dus als HTC gewoon is daar wat aan gaat sleutelen dan scheelt het al een boel denk ik.
verrast mij niet van de batterijduur;..
dat wil ik toch snel veranderd zien... bij alle smartphones enzo
Vergeet niet dat nieuws accu's als het ware in moeten slijten. Mijn Desire HD doet het aanzienlijk beter nu ik 'm een maand in mijn bezit heb. Matig gebruik is nu makkelijk een dag ipv met moeite zoals vier weken geleden.
Lees veel over batterij calibratie enzo. De ene zegt dat bij sommige procedures de accu helemaal geleegd moet worden, en anderen raden dit weer sterk af. Volgens het HTC boekje moet je hem eerst opladen zonder aan te zetten bij eerste gebruik. Al met al confusing als er vanuit iedere hoek een wind waait.

Maar goed, mijn apparaatje moet nog komen, en zal dan ook mijn ervaringen delen m.b.t. batterijgebruik.

Verder ben ik het er mee eens dat je veel apps en zeker BlueThooth / 3G / Wifi uit moet zetten om juice te sparen. Ik kom zelf van de HTC Touch Pro en bij mij houdt mn 2e batterij het een dag ongeveer. Vooral met veel bellen slurpt ie nog al. Maar als oplossing heb ik een craddle met batterijlader en dus een 2e batterij.

Een extra batterij op zak is voor mij zeker een toegevoegde waarde maar wat ik toch nu al wel zou willen weten:
- hoe de app Juice Defender is i.v.m. batterij besparing.
- of task killers wel aan te bevelen zijn, en of het wat uitmaakt ten opzichte van accu juice