Asus Radeon X1800 XT 512MB DDR3 (PCI-e, DVI, Vivo) EAX1800XT/2DHTV Review
Vorige week deze X1800XT gekocht, bij SWW computers.
Gelijk als een klein kind, de videokaart binnen 10 minuten eringebouwd.
Hier verder geen noemenswaardige problemen mee, mensen met een wat kleine kast zouden het wel kunnen hebben, want de pcb is nogal lang. Vooral in vergelijking met mijn oude Geforce 6600GT.
Featureset:
Hier was ik uiterst tevreden mee, eigenlijk is alles meegeleverd door asus, een berg kabels, voor bijvoorbeeld, s-video, dvi->vga connectortje. Een enorme hoeveelheid aan software, en 6 spellen. Lijkt mij dus vrij compleet te noemen. Wat ik ook heb geprobeerd is de videokaart tegelijktijdig op mijn tv en mijn monitor aan te sluiten, werkt allemaal goed, alleen even moeilijk met het catalyst control center, maar daarover later meer.
Prestaties:
Hier ben ik nog het meest over te spreken, na een paar benchmarks gelezen te hebben, dacht ik, hmm leuk kaartje. Toen zag ik de aanbieding bij SWW en heb ik m gekocht. Hij draait zelfs oblivion op ultra high, met HDR, op 1280x1024. DTM Race driver 3, FSAA+AF, totaal geen problemen mee. Binnenkort nog even battlefield 2 testen, en F.E.A.R.
Overklokbaarheid:
Eventjes met ATiTool bezig geweest, en de GPU draait nu op 700 Mhz, en het geheugen op 800 Mhz.
Beeldkwaliteit:
Hier...
Pluspunten
zeer compleet pakket draait alle nieuwste games met gemak goed overclock potentieel
Minpunten
wordt warm gedurende 3D modus
Eindoordeel
Gelijk als een klein kind, de videokaart binnen 10 minuten eringebouwd.
Hier verder geen noemenswaardige problemen mee, mensen met een wat kleine kast zouden het wel kunnen hebben, want de pcb is nogal lang. Vooral in vergelijking met mijn oude Geforce 6600GT.
Featureset:
Hier was ik uiterst tevreden mee, eigenlijk is alles meegeleverd door asus, een berg kabels, voor bijvoorbeeld, s-video, dvi->vga connectortje. Een enorme hoeveelheid aan software, en 6 spellen. Lijkt mij dus vrij compleet te noemen. Wat ik ook heb geprobeerd is de videokaart tegelijktijdig op mijn tv en mijn monitor aan te sluiten, werkt allemaal goed, alleen even moeilijk met het catalyst control center, maar daarover later meer.
Prestaties:
Hier ben ik nog het meest over te spreken, na een paar benchmarks gelezen te hebben, dacht ik, hmm leuk kaartje. Toen zag ik de aanbieding bij SWW en heb ik m gekocht. Hij draait zelfs oblivion op ultra high, met HDR, op 1280x1024. DTM Race driver 3, FSAA+AF, totaal geen problemen mee. Binnenkort nog even battlefield 2 testen, en F.E.A.R.
Overklokbaarheid:
Eventjes met ATiTool bezig geweest, en de GPU draait nu op 700 Mhz, en het geheugen op 800 Mhz.
Beeldkwaliteit:
Hier kan ik kort over zijn, het is gewoon goed, nog geen vreemde dingen meegemaakt. 2D wordt ook gewoon goed weergegeven, en 3D daar laat ik de games wel voor zich spreken.
Modbaarheid:
Nog niet mee bezig geweest, volgens mij is het ook niet mogelijk bij deze kaart.
Driver- ondersteuning en compatibiliteit:
Ati drivers, ik heb er geen problemen mee. Iedere maand een nieuwe driver, ik zeg ati is goed bezig
Warmte- en geluidsproductie:
In idle stand wordt de kaart ongeveer een graadje of 50, dan maakt de koeler ook weinig herrie, maar als de zware 3D applicaties gaan draaien, dan wordt het een ander verhaal, de temperatuur stijgt dan naar een graad of 90, en de koeler begint ontzettend veel herrie te maken.
Prijs:
De prijs zat nu net iets boven een nvidia 7900GT, maar aangezien deze kaart in de meeste games toch net wat beter presteert, toch voor deze gekozen. En ik had ook gelezen dat er nogal wat probleempjes waren met de 7900 series, dus daarom voor deze kaart gegaan.
Heb jij ook een Asus Radeon X1800 XT 512MB DDR3 (PCI-e, DVI, Vivo) EAX1800XT/2DHTV?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (8)
Ati plaatst ze tenminste in de changelog, dit word bij Nvidia niet gedaan, terwijl hier minstens net zoveel problemen mee zijn
Ik heb dan wel alleen ervaring met Nvidia maarre hoor je mij Ati afkraken.....
Ik zo ook hele betogen kunnen houden over hoe super Nvidia zou zijn maar dat doe ik vanwege mijn eenzijdige ervaring niet....
Jat dat is puur Sarcasme daar..in ieder geval laat Ati ons weten wat voor problemen ze hebben en elke driver heeft problemen...voor bijna elk hardware matig product maar ZEKER een videokaart omdat er zoveel combinaties van hardware/software/drivers/mods zijn dat het onmogelijk is een perfecte driver te hebben..
Warmte en geluid, mmm tja mijn X850XT heeft ook nogal een koeler die aardig op te merken valt. Maar geeft wel goed beeld and mooie prestaties...dus er valt goed mee te leven.
Voor de rest ziet het er goed uit, veel plezier met gamen
De review is zonder meer goed en heel informatief....
Zoals ik al zei geen ervaring met Ati alleen maar met Nvidia maar dat is meer gemak dan een bewuste keuze....
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn