Specificaties 55" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE55C7700 Review

gu22i 16 november 2010, 856 views

Samsung UE55C7700

Pluspunten

• design
  • beeld
  • kleur

Minpunten

• clouding

Ik heb hem nu vanaf mei in huis.
na een week moest ik samsung bellen omdat de hdmi ingangen niet werden herkend. na het verwisselen van een moederbord was het euvel opgelost.

Het is een prachtig toestel mooi beeld zeker in hd, veel instellingen.
een nadeel vond ik wel clouding, dat is in donkere gedeeltes aan de rlinkerkant erg aanwezig, en gaat mij steeds meer irriteren, samsung gebeld, en hun antwoord was , het is een edge led tv die hebben dat.
Ik adviseer daarom iedereen een full led tv te nemen. hoe groter het scherm hoe meer clouding.
Ik heb ik de keuken een 32 inch led ook van samsung, daar is het veel minder. Het geluid is matig, maar dat is natuurlijk logisch, het toestel is zo plat , daar kan je voor de speakers natuurlijk geen klankkast in bouwen..
3 d is mooi, vooral bij de dvd monsters versus aliens..
Als ik een gedownloade 3d sbs film afspeel via de interne mediaplayer heb je wel last van ghosting dubbele beelden aan de rand van de voorwerpen, dat zie je dan vooral bij objecten die een contrasterende kleur hebben.

Heb jij ook een Samsung UE55C7700?

ik heb dit toestel bij iemand kunnen bekijken, maar los van het verder fantastische beeld valt het me op dat het beeld vaak weinig maar toch wel regelmatig erg storend op het geluid achterloopt (slechte lipsynchronisatie). en dat dit bovendien wisselend is en afhangt van welk kanaal ik bekijk op één van de hdmi ingangen. Aan en uit zetten van de apparatuur verbetert het soms behoorlijk. kan er nog geen peil optrekken waar de oorzaak zit, maar ik begin de TV te verdenken

het gebeurt zowel bij de HDTV en 3DHDTV (Bravia3D) uitzendingen via de STB ontvanger (Satelliet ontvangst HD kanalen), waar het ook weer varieert per kanaal en per dag, maar ook als ik een DVD via de bijbehorende samsung (3D Bluray) speler afspeel. Van de TV kanalen lijken de gewone nederlandse HDTV kanalen weinig ellende te geven maar de commerciele meer. zou de videodecoder in de TV minder goed werken voor de commerciele nederlands HDTV zenders?

Als ik een 3DBD of gewone BD disc bekijk valt het vertragingseffect niet op, nog niet tenminste ...

Heeft iemand daar ook dergelijke ervaringen mee? Eerst dacht ik dat het aan de player lag, maar de STB doet het dus nu ook, als ik de scart of directe antenne gebruik (veel lagere resolutie) schijnt het effect weg te zijn. dus wordt dit door het HD beeld via HDMI veroorzaakt?

[Reactie gewijzigd door Nightowlpeter op 18 januari 2011 18:47]