Trust DS-3300X Wireless Optical Deskset Review

ElfryckoNewbie 26 augustus 2006, 1.052 views

Trust DS-3300X Wireless Optical Deskset

Pluspunten

• ergonomie van het toetsenbord

Minpunten

• erg veel draden voor een draadloze desktopcombinatie
  • oplaadfunctie muis doet het niet
  • muis doet het niet

Voor mijn laptop wilde ik een losse toetsenbord/muis-combinatie. Ik ging naar de winkel met het plan om een set van Logitech te kopen. Maar de prijs deed mij (helaas) besluiten om toch voor deze Trust te gaan.

Op zich ziet het er allemaal verzorgd uit, de handleiding en installatie is o.a. in het Nederlands.

Wel was ik direct teleurgesteld in de wijze waarop Trust het draadloos-zijn heeft uitgevoerd. Van Logitech was ik gewend dat de zender-unit een kort snoertje heeft wat in de PS2/USB-aansluiting gaat van de PC, en daar ook zijn stroom vandaan haalt.

Zoniet Trust. De zender-unit dient tevens als oplaad-dock voor de muis. Tenminste, dat zou zo moeten zijn, want opladen heeft ie bij mij nooit gedaan. Daarnaast staat in de handleiding dat je de muis eerst 24 uur moet opladen, voordat je hem kan gebruiken. Ik denk niet dat er erg veel kopers hier blij mee zullen zijn.

Doordat de zender-unit tevens oplaad-unit is, is ie nogal groot uitgevallen. Daarnaast heeft hij een aparte adapter voor de stroom. Het gevolg is dat je keyboard- en muissnoer vervangen worden door 2 andere onhandige draden. Echt leger wordt je werkplek er dus niet van. Voorop de zender-unit zit een rood lampje wat bij elke toetsaanslag knippert. Wat zeker in de smaak zal vallen bij mensen die van lichtorgels houden, ik heb het liever wat rustiger aan de ogen.

De installatie verliep vrij eenvoudig, alleen jammer dat de muis het nooit heeft gedaan. De muis ziet er ergonomisch verantwoord uit, ik kan echter niet beoordelen of hij prettig in gebruik is. Wel voelden de bovenste 2 muisknoppen nogal wankel aan.

Het toetsenbord is prettig. Veel functionaliteit erop en redelijk robuust gebouwd.

Vanwege de dradenbende van deze 'draadloze' desktop-combinatie, besloot ik kort geleden om toch maar een goedkoop Logitech keyboard en muis (allebei met draad) te gaan gebruiken. Daarom de-installeerde ik de Trust-software. Omdat het Trust-toetsenbord mij toch beter beviel, wilde ik later toch weer de DS-3300 X installeren. Helaas, nu herkende mijn laptop de USB-aansluiting van Trust niet meer.

USB is volgens mij bedoelt om zonder al te veel poespas, randapparatuur te kunnen aansluiten op een PC. Ik kan daarom begrijpen dat de speciale features van een USB-toetsenbord het niet doen zonder bijbehorende drivers. Maar basisfunctionaliteit als het verwerken van toetsaanslagen zou toch ook zonder drivers moeten kunnen.

De Trust DS-3300 X staat nu ergens in een hoekje te verstoffen als symbool van mijn laatste miskoop.

Heb jij ook een Trust DS-3300X Wireless Optical Deskset?

Trust = brol
Als je kwaliteit wilt koop je gewoon een Logitech deskset ;)
Ik zou terug gaan naar de winkel. Ik heb dezelfde set maar hier werkt ie prima, ook de muis :)
De lader werkt ook.
ik zal ook niet zo snel trust kopen eigelijk. maar ja
miskoop is ook zo'n groot woord je leert er altijd wel
een beetje van :D