Logitech Force 3D Pro Blauw Review

raging_bull 26 augustus 2006, 1.386 views

Logitech Force 3D Pro Blauw

Pluspunten

• Vliegen was nog nooit zo makkelijk.
  • Ligt lekker in de hand.
  • De force feedback is een apparte ervaring.
  • Heeft veel knoppen en mogelijkheden.

Minpunten

• Had iets zwaarder mogen zijn.

Toen ik deze joystick voor het eerst ingame gebruikte (GTA San Andreas) was mijn eerste gedacht, "vliegen was nog nooit zo gemakkelijk!" De joystick doet echt precies wat jij wil. Aimen met de Hydra in San andreas gaat soepeltjes en precies. Het enige nadeel is dat je volgens mij niet alle knoppen kan toevoegen. Zo heb ik de accelerate knop nog niet werken in San Andreas.

Over ergonomie valt te twisten. Het is moeilijk toch een goede houding te hebben als je met een joystick werkt. De joystick beweegt soepel en ligt lekker in de hand, dus wat mij betereft heeft Logitech voldoende haar best gedaan om je hand gezond te houden.

De functionaliteit is uitermate goed, er zitten 12 knoppen op, 1 gashendel, 1 klein joystickje bovenop de joystick en de joystick kan behalve naar voor achter en links en rechts ook nog een links en rechtsom draaien. Voor mijn gevoel is deze joystick geschikt voor zowel flight als race games.

De vormgeving is goed, hij is niet zeer goed omdat ik hem eigenlijk wat zwaarder had verwacht. Voor de rest vind ik hem er mooi uit zien. Maar dat is mijn mening.

De bouwkwaliteit vind ik goed. Hij is gemaakt van erg stevig plastic. Ik denk dat de joystick wel enkele jaren mee gaat. Ik denk dat je er het langste plezier van hebt als je hem bewaart in een kast met een zak er overheen aangezien de sensoren anders te snel stof gaan happen.

De prijs vind ik wel ok. Het is sowieso niet echt een goedkoop product. dus vind ik 50 euro voor zo'n joystick het geld echt wel waard!

Heb jij ook een Logitech Force 3D Pro Blauw?