Specificaties 500GB 2.5" HDD met USB 3.0 - Bekijk alle specificaties

LaCie Rikiki USB 3.0 500GB Aluminium Review

dylanverschoor 16 november 2010, laatste update op 16 november 2010, 2.644 views

LaCie Rikiki USB 3.0 500GB Aluminium

Pluspunten

• Formaat, Gewicht, Geluidsproductie, Snelle USB 3 connectie

Minpunten

• Prijs aan de hoge kant.

Mobiliteit Score: 5
Ik heb hem nu 1 week in mijn bezit en het is echt een Topding, de USB 3.0 aansluiting maakt hem vele malen sneller (Als je hem aansluit op een 3.0 poort) Het formaat is ideaal, hij past zo in je binnenzak en hij is erg licht. De prijs van 80 euro was wel een beetje aan de hoge kant voor een 500 Gb Drive, maar het is een USB 3 en dat is altijd duurder. Hij is compatible met Windows, Mac en linux.
Dit is een echte aanrader. Ik geef hem een dikke 10!

Heb jij ook een LaCie Rikiki USB 3.0 500GB Aluminium?

Nee, wel met Alle windows versies, maar de rest ben ik via de helpdesk van LaCie achter gekomen. Ik heb het ze gevraagd.
Het idee is dat je daar aangeeft waar jij die dingen zelf hebt gebruikt, niet wat Lacie zegt dat het moet kunnen. Dat is handig voor mensen die zelf zo'n ding willen kopen en kijken hoe de ervaringen zijn onder een bepaald OS
Ik heb het al gewijzigd bedankt.
Maakt de USB3.0 het ding daadwerkelijk 10x zo snel? In theorie misschien, maar een USB2.0 zit op zo'n 30 - 35MB/s met een moderne schijf. Dat zou betekenen dat je hiermee dus 300 tot 350MB/s zou halen. Dat lijkt me vrij onmogelijk met een schijf die je hebt. Zelfs een SSD gaat dit niet halen.

Kun je eens wat benchmarks posten, dat zegt namelijk heel veel meer en maakt je review een stuk interessanter :)
Nou, dat ga je echt wel merken hoor.
Schrijven doet een moderne schijf al snel richting de 60MB/s. Lezen al snel met 100MB/s en bursts gaan al over de 200MB/s
Lijkt me dus wel erg fijn om geen bottleneck van max. 33MB/s te hebben. :)
We hebben het hier over een 2,5" hdd he? Die haalt geen 200MB/s burst mode, ja, heel even uit het cachegeheugen :P
Je gaat me niet vertellen dat je dat apparaat met al die besturingssystemen hebt getest of wel?
Dylan, zou je een overdracht testje kunnen uitvoeren en dan screenshots kunnen toevoegen?
USB 3.0 is natuurlijk leuk, maar je moet het ook merken in de praktijk ;)
Krijgt deze stroom door 1 usb kabeltje of zo'n verloopsnoertje naar 2x usb?